Comunicat de presă din data de 19 septembrie 2012

Comunicat de presă din data de 19 septembrie 2012 prin care AEP informează despre materialele de propagandă electorală

Materialele de propagandă electorală

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) reaminteşte partidelor politice, alianţelor politice şi electorale, precum şi candidaţilor independenţi că, în conformitate cu prevederile art. 29 alin (2) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia de a imprima pe toate materialele de propagandă electorală următoarele date: numele candidatului independent, denumirea partidului politic sau a alianţei politice ori electorale care le-a comandat, după caz. De asemenea, pe toate materialele de propagandă electorală trebuie inscripţionată şi denumirea operatorului economic care le-a realizat.

Potrivit dispoziţiilor art. 29 alin (5) din Legea 334/2006, este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video care îndeplineşte următoarele condiţii:

  1. se referă la un candidat sau partid clar identificat;
  2. este utilizat în perioada campaniei electorale, stabilită potrivit legilor privitoare la organizarea alegerilor;
  3. are obiectiv electoral şi se adresează publicului larg;
  4. depăşeşte limitele activităţii jurnalistice de informare a publicului.

AEP precizează că încălcarea acestor prevederi constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 5000 la 25000 de lei. De asemenea, contravenientul are obligaţia să verse la bugetul de stat contravaloarea bunurilor care au constituit obiectul contravenţiei.

19.09.2012 Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice

Materialele de propagandă electorală

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) reaminteşte partidelor politice, alianţelor politice şi electorale, precum şi candidaţilor independenţi că, în conformitate cu prevederile art. 29 alin (2) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia de a imprima pe toate materialele de propagandă electorală următoarele date: numele candidatului independent, denumirea partidului politic sau a alianţei politice ori electorale care le-a comandat, după caz. De asemenea, pe toate materialele de propagandă electorală trebuie inscripţionată şi denumirea operatorului economic care le-a realizat.

Potrivit dispoziţiilor art. 29 alin (5) din Legea 334/2006, este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video care îndeplineşte următoarele condiţii:

1. se referă la un candidat sau partid clar identificat;

2. este utilizat în perioada campaniei electorale, stabilită potrivit legilor privitoare la organizarea alegerilor;

3. are obiectiv electoral şi se adresează publicului larg;

4. depăşeşte limitele activităţii jurnalistice de informare a publicului.

AEP precizează că încălcarea acestor prevederi constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 5000 la 25000 de lei. De asemenea, contravenientul are obligaţia să verse la bugetul de stat contravaloarea bunurilor care au constituit obiectul contravenţiei.

19.09.2012 Serviciul Comunicare şi Relaţii Publice

Comunicat de presă din data de 5 septembrie 2012

Comunicat de presă din data de 5 septembrie 2012 prin care AEP informează că proiectul de lege privind Codul electoral afişat pe site-ul propriu în data de 3 septembrie 2012 reprezintă o variantă elaborată la începutul anului 2011

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că proiectul de lege privind

Codul electoral afişat pe site-ul propriu în data de 3 septembrie 2012 reprezintă o

variantă elaborată la începutul anului 2011.

La sfârşitul perioadei de consultare publică (30 de zile), proiectul va fi actualizat

conform evoluţiei legislaţiei, a jurisprudenţei Curţii Constituţionale şi a Biroului Electoral

Central, urmând a fi completat şi cu observaţiile şi propunerile societăţii civile, ale

autorităţilor publice cu atribuţii în domeniu, precum şi ale partidelor politice.

Reamintim că, în conformitate cu prevederile Codului de bune practici în materie

electorală al Comisiei dela Veneţia, legile electorale trebuie adoptate cu cel puţin un an

înaintea datei alegerilor.

Având în vedere cele de mai sus, AEP urmăreşte adoptarea acestui proiect întrun

termen care să permită aplicarea Codului electoral la alegerile pentru Parlamentul

European din anul 2014.

Serviciul Comunicare și Relații Publice

05.09.2012Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că proiectul de lege privind Codul electoral afişat pe site-ul propriu în data de 3 septembrie 2012 reprezintă o variantă elaborată la începutul anului 2011.

La sfârşitul perioadei de consultare publică (30 de zile), proiectul va fi actualizat conform evoluţiei legislaţiei, a jurisprudenţei Curţii Constituţionale şi a Biroului Electoral Central, urmând a fi completat şi cu observaţiile şi propunerile societăţii civile, ale autorităţilor publice cu atribuţii în domeniu, precum şi ale partidelor politice.

Reamintim că, în conformitate cu prevederile Codului de bune practici în materie electorală al Comisiei dela Veneţia, legile electorale trebuie adoptate cu cel puţin un an înaintea datei alegerilor.

Având în vedere cele de mai sus, AEP urmăreşte adoptarea acestui proiect întrun termen care să permită aplicarea Codului electoral la alegerile pentru Parlamentul European din anul 2014.

Serviciul Comunicare și Relații Publice

05.09.2012