Comunicat de presă privind subvențiile acordate partidelor politice în luna aprilie 2023

Comunicat de presă privind subvențiile acordate partidelor politice în luna aprilie 2023

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) aduce la cunoștința opiniei publice valoarea subvențiilor virate de AEP în contul fiecărui partid politic în luna aprilie 2023, în urma aplicării prevederilor Legii nr. 334/2006 privind finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, ale Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016 și a înregistrării fuziunii prin absorbție a Partidului Libertate, Unitate și Solidaritate de către Partidul „Uniunea Salvați România”  în Registrul Partidelor Politice și a radierii Partidului Libertate, Unitate și Solidaritate din Registrul Partidelor Politice, conform sentinței civile 80/DEC/P/30.10.2020, pronunțată de Tribunalul București -Secția a III-a Civilă, definitivă prin decizia civilă nr. 653A pronunțată  de Curtea de Apel București-Secția a IV-A Civilă  în 16.04.2021 și a prevederilor art.38 alin.(1) din Legea 14/2003-Legea partidelor politice, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Total subvenții de la bugetul de stat pentru fiecare partid politic în luna aprilie 2023 (lei)

1

PARTIDUL SOCIAL DEMOCRAT

7,802,855.69

2

PARTIDUL NAȚIONAL LIBERAL

6,614,856.93

3

UNIUNEA SALVAȚI ROMÂNIA

3,565,929.39

4

ALIANȚA PENTRU UNIREA ROMÂNILOR

1,579,236.63

5

PARTIDUL MIȘCAREA POPULARĂ

408,251.89

 6

PARTIDUL PRO ROMÂNIA

294,970.03

                                    TOTAL

20,266,100.56

Direcția comunicare

10.04.2023

Comunicat de presă privind numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 31 martie 2023

Comunicat de presă privind numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 31 martie 2023

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) aduce la cunoștința opiniei publice că totalul de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral este de 18.888.066, cu 266 mai mulți față față de ultima informare publică realizată de AEP pe această temă, potrivit căreia, la data de 28 februarie 2023, figurau în Registrul electoral 18.887.800 de alegători români.

Diferențele apar ca urmare a operațiunilor curente efectuate de primari în Registrul electoral aferent unităților administrativ-teritoriale conduse de aceștia și a importului de date de la Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor (DGEP).

Precizăm că, în perioada 01.03.2023 – 31.03.2023, la nivelul primăriilor au fost operate în Registrul electoral următoarele radieri:

  • 22.732 de persoane au fost radiate ca urmare a decesului, conform prevederilor art. 37 din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare;
  • 44 de persoane au fost radiate ca urmare a încadrării în prevederile art. 39 din aceeași lege, referitor la radierea din Registrul electoral a alegătorilor cărora li s-a interzis exercitarea dreptului de a alege sau au fost puși sub interdicție.

Un număr de 117  de  persoane au redobândit drepturile electorale ca urmare a expirării perioadei de radiere.

Numărul de alegători care au împlinit 18 ani în perioada 01.03.2023 – 31.03.2023 este de 18.740, aceștia fiind înscriși în Registrul electoral din oficiu, de către Autoritatea Electorală Permanentă, pe baza comunicării Direcției Generală pentru Evidența Persoanelor (DGEP). 

Ca urmare a importului de date de la DGEP au apărut 4.185 de alegători noi.

Menționăm că, din totalul de alegători români care figurează în Registrul electoral, un număr de 18.068.289 au domiciliul sau reședința în țară, iar 819.777 au domiciliul în străinătate și sunt posesori de pașaport CRDS.

Potrivit Legii nr. 208/2015, Registrul electoral este un sistem informatic național de înregistrare și actualizare a datelor de identificare a cetățenilor români cu drept de vot și a informațiilor privind arondarea acestora la secțiile de votare. Registrul electoral este structurat pe județe, municipii, orașe, comune, pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară. Persoanele autorizate să efectueze operațiuni în Registrul electoral cuprinzând cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziție, conform legii.

Anexa nr. 1 cuprinde numărul total de alegători cu domiciliul sau reședința în țară, valabil la data de 31 martie 2023, pe categorii de vârstă și în funcție de mediu (urban/rural).

Anexa nr. 2 cuprinde numărul total de alegători cu domiciliul sau reședința în țară, valabil la data de 31 martie 2023, aferent fiecărei localități.

Anexa nr. 3 cuprinde numărul de alegători români cu domiciliul în străinătate, posesori de pașaport CRDS, structurat pe țări. 

 

Direcția comunicare
04.04.2023

Comunicat de presă privind conferința de deschidere a proiectului “DIGI-EMB – Digitalizare pentru creșterea nivelului transparenței, eticii și integrității activităților de management electoral și finanțare a partidelor politice și a campaniilor electorale”

Comunicat de presă privind conferința de deschidere a proiectului “DIGI-EMB – Digitalizare pentru creșterea nivelului transparenței, eticii și integrității activităților de management electoral și finanțare a partidelor politice și a campaniilor electorale”

Cod SIPOCA 1270, Cod MySMIS2014+ 157961

                                                                                                                   Data:17.03.2023

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a organizat astăzi, 17 martie 2023, conferința de deschidere a proiectului DIGI-EMB – Digitalizare pentru creșterea nivelului transparenței, eticii și integrității activităților de management electoral și finanțare a partidelor politice și a campaniilor electorale”.

Proiectul este finanțat din Fondul Social European, Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, Axa Prioritară Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Componenta 1 – IP24/2022 Sprijin pentru implementarea de măsuri de reformă în domeniul transparenței, eticii și integrității, Operațiunea Creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul autorităților și instituțiilor publice, iar perioada de implementare este 25 ianuarie – 31 decembrie 2023.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul Autorității Electorale Permanente, dar și în cadrul partidelor politice din România, prin implementarea unor măsuri de prevenire a corupției, prin aplicarea mecanismelor, procedurilor și normelor de etică și integritate, precum și prin îmbunătățirea cunoștințelor și competențelor în ceea ce privește prevenirea corupției. Scopul proiectului contribuie la atingerea Obiectivului specific POCA 2.2. Creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul autorităților și instituțiilor publice și la atingerea Obiectivului specific 4.6.Creșterea transparenței publicității politice și a integrității finanțării partidelor politice, precum și a integrității alegerilor și referendumurilor din Strategia Națională Anticorupție 2021-2025.

Ȋn cuvântul de deschidere, vicepreședintele AEP cu atribuții de președinte, domnul Zsombor Vajda, a declarat că Autoritatea Electorală Permanentă acordă o importanță deosebită elaborării și implementării proiectelor finanțate din fonduri europene, în acest fel contribuind, implicit, la dezvoltarea continuă a domeniului electoral. Oficialul a reamintit că AEP a derulat, în perioada 2018 – 2020, proiectul ARGUS, care s-a concentrat pe integritate, etică, transparență și anti-corupție în finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale. Totodată, acesta a afirmat că, prin măsurile ce vizează creșterea integrității organizaționale și diminuarea riscurilor de corupție în procesele electorale, proiectul DIGI-EMB vine ca o continuare firească a angajamentelor asumate prin Strategia Națională Anticorupție 2021-2025 și transpuse în Planul de integritate al AEP pentru perioada 2021-2025.

Managerul de proiect, domnul Octavian-Mircea Chesaru, a oferit o prezentare generală a proiectului și a detaliat obiectivele specifice și rezultatele așteptate.

La eveniment au participat reprezentanți ai instituțiilor cu atribuții în organizarea și desfășurarea alegerilor, reprezentanți ai formațiunilor politice parlamentare și ai organizațiilor minorităților naționale, precum și reprezentanți ai societății civile și ai presei.

Valoarea totală a proiectului este de 10,022,890.41 lei, din care cheltuieli eligibile 9,576,729.67 lei (valoarea nerambursabilă este de 8,042,907.64 lei, iar contribuția proprie a Beneficiarului este de 1,533,822.03 lei) și cheltuieli neeligibile 446,160.74 lei.

 

Echipa de management a proiectului DIGI-EMB

Autoritatea Electorală Permanentă

Comunicat de presă privind selecția experților din afara instituției care vor alcătui grupul de lucru în cadrul proiectului DIGI-EMB – Digitalizare pentru creșterea nivelului transparenței eticii și integrității activităților de management electoral și finanțare a partidelor politice și a campaniilor electorale

Comunicat de presă privind selecția experților din afara instituției care vor alcătui grupul de lucru în cadrul proiectului DIGI-EMB – Digitalizare pentru creșterea nivelului transparenței eticii și integrității activităților de management electoral și finanțare a partidelor politice și a campaniilor electorale

Cod SIPOCA 1270

Cod Proiect MySMIS2014+ 157961

                                                                                                                   Data:10.03.2023

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că a demarat procedura de selecție a experților din afara instituției care vor alcătui grupul de lucru specific implementării Activităților A.3., A.4. și A.5. din cadrul proiectului DIGI-EMB – Digitalizare pentru creșterea nivelului transparenței eticii și integrității activităților de management electoral și finanțare a partidelor politice și a campaniilor electorale, (Cod proiect: 157961), Cod SIPOCA 1270, Cod MySMIS2014+ 157961, cu finanțare din fonduri externe nerambursabile, urmare a aprobării contractului de finanțare nr. 889/25.01.2023.

Activitățile A.3. Dezvoltare instrument informatic raportare partide politice, A.4. Dezvoltare instrument informatic formare continuă și A.5. Dezvoltare instrument informatic de evaluare a performanțelor unui scrutin electoral vizează dezvoltarea unor instrumente informatice care au rolul de a consolida integritatea proceselor electorale și de a facilita prezentarea standardizată a datelor și informațiilor gestionate cu privire la finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale.

Instrumentele informatice vor fi dezvoltate de experți interni din cadrul AEP, alături de cinci experți din afara instituției (un expert arhitect de soluție IT, un expert dezvoltare frontend, un expert dezvoltare mobilă, un expert designer web/mobile și un expert dezvoltare backend) care vor fi selectați în perioada următoare.

Informații suplimentare cu privire la procedura de selecție sunt disponibile la adresa https://www.roaep.ro/prezentare/anunt-selectie-experti-proiect-digi-emb/

Dosarele de candidatură se vor depune personal la registratura instituției (Str. Eugeniu Carada nr. 1, mun. București, parter), în timpul programului de lucru al instituție, până la data de 17 martie 2023, inclusiv.

Reamintim că AEP implementează, în calitate de beneficiar, în perioada 25 ianuarie – 31 decembrie 2023, proiectul “DIGI-EMB – Digitalizare pentru creșterea nivelului transparenței eticii și integrității activităților de management electoral și finanțare a partidelor politice și a campaniilor eletorale”, Cod MySMIS2014+ 157961. Proiectul este finanțat din Fondul Social European, Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, Axa Prioritară Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Componenta 1 – IP24/2022 Sprijin pentru implementarea de măsuri de reformă în domeniul transparenței, eticii și integrității, Operațiunea Creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul autorităților și instituțiilor publice.                          

Obiectivul general al proiectului este creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul Autorității Electorale Permanente, dar și în cadrul partidelor politice din România, prin implementarea unor măsuri de prevenire a corupției, aplicarea mecanismelor, procedurilor și normelor de etică și integritate, precum și îmbunătățirea cunoștințelor și competențelor în ceea ce privește prevenirea corupției.

Rezultatele preconizate în cadrul proiectului:

Rezultat 1 POCA: Prezentare standardizată a datelor și informațiilor publice gestionate de autoritățile și instituțiile publice – Rezultat 1 proiect: trei instrumente informatice online dezvoltate și implementate.

Rezultat 2 POCA: Creșterea gradului de implementare a sistemului de control managerial intern în autoritățile și instituțiile publice – Rezultat 2 proiect: sistem de control intern managerial conform la nivelul AEP, îmbunătățit.

Rezultat 3 POCA: Aplicarea unitară a normelor, mecanismelor și procedurilor în materie de etică și integritate în autoritățile și instituțiile publice – Rezultat 3 proiect: proceduri unitare de lucru în materie de etică și integritate elaborate și aprobate la nivelul AEP.

Rezultat 5 POCA: Grad crescut de conștientizare a corupției atât în rândul cetațenilor, cât și al personalului din administrația publică – Rezultat 4 proiect: cetățeni și personal din administrația publică informați cu privire la aspectele de integritate, etică și diminuare a riscurilor de corupție specifice proceselor electorale și finanțării partidelor politice și campaniilor electorale.

Rezultat 6 POCA: Îmbunătățirea cunoștințelor și a competențelor personalului din autoritățile și instituțiile publice în ceea ce privește prevenirea corupției – Rezultat 5 proiect: cunoștințe și abilități îmbunătățite obținute prin cursuri de formare și perfecționare profesională.

Valoarea totală a proiectului este de 10,022,890.41 lei, din care cheltuieli eligibile 9,576,729.67 lei (valoarea nerambursabilă este de 8,042,907.64 lei, iar contribuția proprie a Beneficiarului este de 1,533,822.03 lei) și cheltuieli neeligibile 446,160.74 lei.

Comunicat de presă privind subvențiile acordate partidelor politice în luna martie 2023

Comunicat de presă privind subvențiile acordate partidelor politice în luna martie 2023

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) aduce la cunoștința opiniei publice valoarea subvențiilor virate de AEP în contul fiecărui partid politic în luna martie 2023, în urma aplicării prevederilor Legii nr. 334/2006 privind finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, ale Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016 și a înregistrării fuziunii prin absorbție a Partidului Libertate, Unitate și Solidaritate de către Partidul „Uniunea Salvați România”  în Registrul Partidelor Politice și a radierii Partidului Libertate, Unitate și Solidaritate din Registrul Partidelor Politice, conform sentinței civile 80/DEC/P/30.10.2020, pronunțată de Tribunalul București -Secția a III-a Civilă, definitivă prin decizia civilă nr. 653A pronunțată  de Curtea de Apel București-Secția a IV-A Civilă  în 16.04.2021 și a prevederilor art.38 alin.(1) din Legea 14/2003-Legea partidelor politice, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Total subvenții de la bugetul de stat pentru fiecare partid politic în luna martie 2023 (lei) :

1

PARTIDUL SOCIAL DEMOCRAT

8.714.360,90

2

PARTIDUL NAȚIONAL LIBERAL

7.387.583,84

3

UNIUNEA SALVAȚI ROMÂNIA

3.982.490,12

4

ALIANȚA PENTRU UNIREA ROMÂNILOR

1.763.718,12

5

PARTIDUL MIȘCAREA POPULARĂ

455.942,60

 6

PARTIDUL PRO ROMÂNIA

329.427,50

                                    TOTAL

22.633.523,08

Direcția comunicare

10.03.2023

Comunicat de presă privind numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 28 februarie 2023

Comunicat de presă privind numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 28 februarie 2023

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) aduce la cunoștința opiniei publice că totalul de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral este de 18.887.800, cu 3.266 mai puțini față de ultima informare publică realizată de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) pe această temă, potrivit căreia, la data de 31 ianuarie 2023 figurau în Registrul electoral 18.891.066 de alegători români.

Diferențele apar ca urmare a operațiunilor curente efectuate de primari în Registrul electoral aferent unităților administrativ-teritoriale conduse de aceștia și a importului de date de la Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor (DGEP).

Precizăm că, în perioada 01.02.2023 – 28.02.2023, la nivelul primăriilor au fost operate în Registrul electoral următoarele radieri:

  • 20.667 de persoane au fost radiate ca urmare a decesului, conform prevederilor art. 37 din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare;
  • 56 de persoane au fost radiate ca urmare a încadrării în prevederile art. 39 din aceeași lege, referitor la radierea din Registrul electoral a alegătorilor cărora li s-a interzis exercitarea dreptului de a alege sau au fost puși sub interdicție.

Un număr de 78 de  persoane au redobândit drepturile electorale ca urmare a expirării perioadei de radiere.

Numărul de alegători care au împlinit 18 ani în perioada 01.02.2023 – 28.02.2023 este de 17.379, aceștia fiind înscriși în Registrul electoral din oficiu, de către Autoritatea Electorală Permanentă, pe baza comunicării Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor (DGEP).  

Menționăm că, din totalul de alegători români care figurează în Registrul electoral, un număr de 18.065.718 au domiciliul sau reședința în țară, iar 822.082 au domiciliul în străinătate și sunt posesori de pașaport CRDS.  

Potrivit Legii nr. 208/2015, Registrul electoral este un sistem informatic național de înregistrare și actualizare a datelor de identificare a cetățenilor români cu drept de vot și a informațiilor privind arondarea acestora la secțiile de votare. Registrul electoral este structurat pe județe, municipii, orașe, comune, pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară.  Persoanele autorizate să efectueze operațiuni în Registrul electoral cuprinzând cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziție, conform legii.

 

Anexa nr. 1 cuprinde numărul total de alegători cu domiciliul sau reședința în țară, valabil la data de 28 februarie 2023, pe categorii de vârstă și în funcție de mediu (urban/rural).

Anexa nr. 2 cuprinde numărul total de alegători cu domiciliul sau reședința în țară, valabil la data de 28 februarie 2023, aferent fiecărei localități.

Anexa nr. 3 cuprinde numărul de alegători români cu domiciliul în străinătate, posesori de pașaport CRDS, structurat pe țări. 

 

Direcția comunicare
01.03.2023

Comunicat de presă privind subvențiile acordate partidelor politice în luna februarie 2023

Comunicat de presă privind subvențiile acordate partidelor politice în luna februarie 2023

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) aduce la cunoștința opiniei publice valoarea subvențiilor virate de AEP în contul fiecărui partid politic în luna februarie 2023, în urma aplicării prevederilor Legii nr. 334/2006 privind finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, ale Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016 și a înregistrării fuziunii prin absorbție a Partidului Libertate, Unitate și Solidaritate de către Partidul „Uniunea Salvați România”  în Registrul Partidelor Politice și a radierii Partidului Libertate, Unitate și Solidaritate din Registrul Partidelor Politice, conform sentinței civile 80/DEC/P/30.10.2020, pronunțată de Tribunalul București -Secția a III-a Civilă, definitivă prin decizia civilă nr. 653A pronunțată  de Curtea de Apel București-Secția a IV-A Civilă  în 16.04.2021 și a prevederilor art.38 alin.(1) din Legea 14/2003-Legea partidelor politice, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Total subvenții de la bugetul de stat pentru fiecare partid politic în luna februarie 2023 (lei) :

1

PARTIDUL SOCIAL DEMOCRAT

7.803.006,75

2

PARTIDUL NAȚIONAL LIBERAL

6.614.984,99

3

UNIUNEA SALVAȚI ROMÂNIA

3.565.998,43

4

ALIANȚA PENTRU UNIREA ROMÂNILOR

1.579.267,21

5

PARTIDUL MIȘCAREA POPULARĂ

408.259,80

 6

PARTIDUL PRO ROMÂNIA

294.975,74

                                    TOTAL

20.266.492,92

Comunicat de presă privind situația cheltuielilor efectuate din subvențiile de la bugetul de stat acordate formațiunilor politice în anul 2022

Comunicat de presă privind situația cheltuielilor efectuate din subvențiile de la bugetul de stat acordate formațiunilor politice în anul 2022

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că a constatat, în urma monitorizării de către Departamentul de control al finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale a informațiilor referitoare la cheltuielile angajate de către formațiunile politice din subvențiile de la bugetul de stat, că în anul 2022 au fost efectuate cheltuieli în proporție de 72% din totalul sumelor încasate.

Totodată, precizăm că în anul 2022 au fost vărsate în conturile formațiunilor politice sume în valoare de 256.640.664,28 lei, reprezentând subvenții de la bugetul de stat.

În structura cheltuielilor efectuate din subvenția de la bugetul de stat ponderea cea mai mare au avut-o cheltuielile pentru presă și propagandă la Partidul Social Democrat – 58,54%, la Partidul Național Liberal – 70,72% și la Partidul Mișcarea Populară – 27,62%. În ceea ce privește cheltuielile cu personalul, acestea au reprezentat ponderea cea mai mare din totalul cheltuielilor angajate de Partidul Pro România și de Uniunea Salvați România, mai precis 44,93%, respectiv 29,28%.  

Analiza grafică și situația detaliată a cheltuielilor efectuate de către formațiunile politice în anul 2022, exprimată atât în sume fixe cât și în procente, au fost publicate pe site-ul Autorității Electorale Permanente și pot fi accesate la adresa web: www.finantarepartide.ro

 

Direcția comunicare

3.02.2022

Comunicat de presă privind numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 31 ianuarie 2023

Comunicat de presă privind numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 31 ianuarie 2023

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) aduce la cunoștința opiniei publice că totalul de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 31 ianuarie 2023 este de 18.891.066, cu 984 mai puțini față de ultima informare publică realizată de AEP pe această temă, potrivit căreia, la data de 31 decembrie 2022 figurau în Registrul electoral 18.892.050 de alegători români.

Diferențele apar ca urmare a operațiunilor curente efectuate de primari în Registrul electoral aferent unităților administrativ-teritoriale conduse de aceștia și a importului de date de la Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor ( DGEP).

Precizăm că, în perioada 01.01.2023 – 31.01.2023, la nivelul primăriilor au fost operate în Registrul electoral următoarele radieri:

  • 25.390 de persoane au fost radiate ca urmare a decesului, conform prevederilor art. 37 din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare;
  • 29 de persoane au fost radiate ca urmare a încadrării în prevederile art. 39 din aceeași lege, referitor la radierea din Registrul electoral a alegătorilor cărora li s-a interzis exercitarea dreptului de a alege sau au fost puși sub interdicție.

Un număr de 97 de persoane au redobândit drepturile electorale ca urmare a expirării perioadei de radiere.

Numărul de alegători care au împlinit 18 ani în perioada 01.01.2023 – 31.01.2023 este de 19.235, aceștia fiind înscriși în Registrul electoral din oficiu, de către AEP, pe baza comunicării DGEP. 

Ca urmare a importului de date de la DGEP au apărut 5.103 alegători noi.

Menționăm că, din totalul de alegători români care figurează în Registrul electoral, un număr de 18.068.920 au domiciliul sau reședința în țară, iar 822.146 au domiciliul în străinătate și sunt posesori de pașaport CRDS.

Potrivit Legii nr. 208/2015, Registrul electoral este un sistem informatic național de înregistrare și actualizare a datelor de identificare a cetățenilor români cu drept de vot și a informațiilor privind arondarea acestora la secțiile de votare. Registrul electoral este structurat pe județe, municipii, orașe, comune, pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară.  Persoanele autorizate să efectueze operațiuni în Registrul electoral cuprinzând cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziție, conform legii.

 

Anexa nr. 1 cuprinde numărul total de alegători cu domiciliul sau reședința în țară, valabil la data de 31 ianuarie 2023, pe categorii de vârstă și în funcție de mediu (urban/rural).

 

Anexa nr. 2 cuprinde numărul total de alegători cu domiciliul sau reședința în țară, valabil la data de 31 ianuarie 2023, aferent fiecărei localități.

 

Anexa nr. 3 cuprinde numărul de alegători români cu domiciliul în străinătate, posesori de pașaport CRDS, structurat pe țări.

 

 

Direcția comunicare

01.02.2023