Comunicat de presă privind campania AEP de promovare a votului prin corespondență la alegerile prezidențiale și la alegerile parlamentare din anul 2024

Comunicat de presă privind campania AEP de promovare a votului prin corespondență la alegerile prezidențiale și la alegerile parlamentare din anul 2024

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a demarat o campanie de promovare a modalităților de exercitare a votului la alegerile prezidențiale și la alegerile parlamentare din anul 2024, destinată cetățenilor români cu drept de vot din afara țării.

Campania de informare a AEP pentru promovarea votului prin corespondență și la secțiile de votare din străinătate, realizată în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Externe, se desfășoară în nouă dintre principalele aeroporturi internaționale din țară, dar și prin intermediul canalelor de comunicare tradiționale și digitale.

Informarea corectă și promptă a alegătorilor este fundamentul alegerilor democratice și constituie una dintre principalele preocupări ale Autorității Electorale Permanente. Suntem onorați că Ministerul Afacerilor Externe s-a alăturat inițiativei și ne sprijină în efortul nostru de informare corectă a alegătorilor români din străinătate cu privire la alegerile prezidențiale și parlamentare din acest an. Dorim să ne asigurăm că aceștia își cunosc drepturile electorale, dar și responsabilitățile care decurg din respectarea regulilor de organizare și desfășurare a alegerilor libere și corecte. Prin prezența în principalele aeroporturi internaționale din țară ne propunem ca mesajele referitoare la exercitarea dreptului de vot să ajungă la cât mai mulți alegători români”, a declarat președintele AEP, Toni Greblă.

În acest sens, în incinta Aeroportului Internațional „Henri Coandă” din București, au fost amplasate marți, 1 octombrie a.c., roll-up-uri și standuri mobile cu pliante care conțin informații utile destinate alegătorilor români cu domiciliul sau reședința în străinătate, inclusiv în ceea ce privește înscrierea pe portalul web www.votstrainatate.ro în vederea exprimării dreptului de vot prin corespondență.

Materiale similare de informare urmează să fie amplasate și în incinta Aeroportului Internațional „George Enescu” din Bacău, a Aeroportului Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, a Aeroportului Internațional Craiova, a Aeroportului Internațional Iași, a Aeroportului Internațional Sibiu, a Aeroportului Internațional „Ștefan cel Mare” din Suceava, a Aeroportului Internațional Transilvania din Târgu-Mureș și a Aeroportului Internațional „Traian Vuia” din Timișoara.

Autoritatea Electorală Permanentă a demarat, încă din anul 2023, o campanie de informare și conștientizare a alegătorilor români din străinătate cu privire la procesele electorale din acest an. În cadrul campaniei, au fost organizate 12 sesiuni de informare în principalele capitale europene, la care au participat cetățeni români cu drept de vot din străinătate.

Direcția comunicare și relații publice

01.10.2024

1

2

Comunicat de presă privind numărul alegătorilor români aflați în afara țării înregistrați pe portalul www.votstrainatate.ro pentru alegerile prezidențiale și pentru alegerile parlamentare din anul 2024

Comunicat de presă privind numărul alegătorilor români aflați în afara țării înregistrați pe portalul www.votstrainatate.ro pentru alegerile prezidențiale și pentru alegerile parlamentare din anul 2024

Alegătorii români cu domiciliul sau reședința în afara țării care doresc să voteze la alegerile prezidențiale sau parlamentare din acest an prin corespondență se pot înregistra online pe portalul web www.votstrainatate.ro.

Site-ul www.votstrainatate.ro cuprinde secțiunile: Alegerea Președintelui României și Alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, în cadrul cărora există două categorii: Alegător în străinătate la o secție de votare și Alegător în străinătate prin corespondență.

Menționăm că, pentru alegerea Președintelui României din acest an, până la data de 26 septembrie a.c., 6751 de alegători au depus cereri pentru a vota la secție și 4562 de alegători s-au înregistrat pentru a vota prin corespondență.

De asemenea, până la aceeași data, pentru alegerea Senatului și Camerei Deputaților, 6067 de cetățeni au depus cereri pentru a vota la secție și 4278 de cetățeni s-au înregistrat pentru a vota prin corespondență.

Alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate care doresc să își exercite dreptul de vot PRIN CORESPONDENŢĂ, trebuie să se înregistreze cu această opțiune, PENTRU FIECARE TIP DE SCRUTIN. Termenul-limită de înregistrare ca alegător prin corespondență la alegerile pentru Președintele României este data de 10 octombrie 2024, iar la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților este data de 17 octombrie 2024.

În acest sens, alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate trebuie să completeze un formular online, în care să menționeze numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu sau reședință, adresa de e-mail, precum și opțiunea de transmitere în țară sau la reprezentanța diplomatică a votului exprimat prin corespondență. La acest formular, alegătorul trebuie să anexeze copia scanată sau fotografia actului de identitate și a documentului care dovedește dreptul de ședere, eliberat de autoritățile străine.

Lista documentelor care atestă reședința în străinătate, stabilită prin ordin al ministrului afacerilor externe, poate fi consultată pe site-ul Autorității Electorale Permanente sau al Ministerului Afacerilor Externe, fiind accesibilă la următorul link: https://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2024/pdf_2024/anexa_consolidata_la_omae_373-2024_cu_omae_507-2024.pdf

După finalizarea procedurii de înregistrare pe portal, alegătorul va primi un e-mail de verificare care conține un link valabil pentru 24 de ore, ce trebuie să fie accesat pentru confirmarea cererii, în caz contrar nerealizându-se validarea înregistrării. Soluționarea cererii alegătorului din străinătate pentru votul prin corespondență se face de către AEP, în termen de 5 zile de la confirmarea, de către acesta, a e-mailului de verificare.

Întrebări și sesizări legate de procedura de înregistrare pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro.

 

Direcția comunicare și relații publice

26.09.2024

Conferința de presă susținută de președintele AEP, Toni Greblă, pe tema alegerilor pentru Președintele României din anul 2024

Conferința de presă susținută de președintele AEP, Toni Greblă, pe tema alegerilor pentru Președintele României din anul 2024

În data de 19 septembrie a.c., președintele Autorității Electorale Permanente (AEP), domnul Toni Greblă, a susținut o conferință de presă pe tema alegerilor pentru Președintele României din anul 2024.

Evenimentul a fost transmis live și poate fi vizionat la următorul link: https://www.youtube.com/watch?v=WUWr0OXVHEE

Vă prezentăm, mai jos, câteva informații sintetice cu privire la organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Președintele României, după cum urmează:

 

  • Ziua alegerilor – 24 NOIEMBRIE 2024 – TUR I

                                       8 DECEMBRIE 2024  – TUR II

  • Număr total alegători – 18.023.071 (la data de 17 septembrie 2024, potrivit adresei AEP, înregistrată la Biroul Electoral Central cu nr. 30/C/BEC/PR/17.09.2024)
  • Număr secţii de votare ţară – 18.955 – (1.289 în municipiul București)
  • Număr experți electorali – 73.450 (ACTIVI – fără cereri de suspendare sau retragere)
  • Număr operatori de calculator – 70.569
  • Cereri de vot prin corespondență (19.09.2024) – 3970

10 OCTOMBRIE 2024 – TERMEN-LIMITĂ înregistrare pe portalul www.votstrainatate.ro

  • Ghiduri pentru birourile electorale ale secțiilor de votare – 57.500

 

REPERE CALENDARISTICE

  • 19 septembrie – stabilirea regulilor de desfășurare prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale a campaniei electorale pentru alegerea Președintelui României;
  • 24 septembrie – termenul-limită până la care alegătorii se pot înregistra în Registrul electoral ca alegător în străinătate, prin intermediul formularului online, aflat pe site-ul votstrainatate.ro;
  • 5 octombrie, ora 24.00 – termenul-limită pentru depunerea candidaturilor și a semnelor electorale la Biroul Electoral Central;
  • 6 octombrie – stabilirea orarului pentru campania electorală și repartizarea timpilor de antenă pentru accesul candidaților la serviciile publice de radio și televiziune;
  • 10 octombrie – rămânerea definitivă a candidaturilor și a semnelor electorale;
  • 10 octombrie – termenul – limită pentru înregistrarea ca alegător prin corespondență;
  • 12 octombrie – termenul – limită până la care BEC stabilește ordinea de înscriere a candidaților pe buletinul de vot;
  • 25 octombrie – începerea campaniei electorale;
  • 6 noiembrie –  termenul-limită pentru stabilirea sediilor secțiilor de votare din străinătate;
  • 9 noiembrie – desemnarea președintelui biroului electoral al secției de votare din țară și a locțiitorului acestuia;
  • 22 noiembrie (între orele 12.00-21.00) – prima zi a votării în străinătate; 
  • 23 noiembrie, ora 7.00 – încheierea campaniei electorale;
  • 23 noiembrie (între orele 07.00-21.00) – a doua zi a votării în străinătate;
  • 24 noiembrie (între orele 07.00-21.00) – ziua votării în țară și în străinătate.

În situația organizării unui al doilea tur de scrutin, calendarul este următorul:   

  • 29 noiembrie – aducerea la cunoștința opiniei publice a numelor celor doi candidați care vor participa la al doilea tur de scrutin, precum și datei alegerilor;
  • 29 noiembrie – începerea campaniei electorale pentru al doilea tur de scrutin;
  • 30 noiembrie – stabilirea orarului pentru campania electorală și repartizarea timpilor de antenă pentru accesul candidaților la serviciile publice de radio și televiziune;
  • 6 decembrie (între orele 12.00-21.00) – prima zi a votării în străinătate;
  • 7 decembrie, ora 7.00- încheierea campaniei electorale;
  • 7 decembrie (între orele 07.00-21.00) – a doua zi a votării în străinătate;
  • 8 decembrie (între orele 07.00-21.00) – ziua votării în țară și în străinătate.

 

ORARUL DE FUNCȚIONARE A SECȚIILOR DE VOTARE DIN STRĂINĂTATE

 

Secțiile de votare din străinătate vor fi deschise timp de trei zile pentru fiecare tur al alegerilor, după cum urmează:

  • Vineri, 22 noiembrie 2024/6 decembrie 2024, între orele 12-21
  • Sâmbătă, 23 noiembrie 2024/7 decembrie 2024, între orele 7-21
  • Duminică, 24 noiembrie 2024/8 decembrie 2024, între orele 7-21*

*cu posibilitatea de prelungire până la ora 23:59 pentru alegătorii care se află la sediul secției de votare la ora 21:00, precum și pentru cei care se află la rând în afara sediului secției de votare.

 

ALEGĂTORUL VOTEAZĂ LA UNA DINTRE URMĂTOARELE SECŢII DE VOTARE:

Alegeri prezidențiale

Țară

Străinătate

Alegătorul care se află în unitatea administrativ-teritorială unde îşi are domiciliul sau reşedinţa poate vota numai la secţia de votare la care este arondată strada sau localitatea unde îşi are domiciliul ori reşedinţa, conform legii;

 

Alegătorul care se află în altă unitate administrativ- teritorială decât cea unde îşi are domiciliul sau reşedinţa poate vota la orice secţie de votare din cadrul acesteia;

 

Alegătorul care îndeplineşte funcţia de membru al biroului electoral al secţiei de votare sau de operator de calculator al biroului electoral al secţiei de votare ori asigură menţinerea ordinii votează la secţia de votare unde îşi desfăşoară activitatea;

 

Alegătorul care are mobilitate redusă poate vota la orice secţie de votare care îi asigură accesul la vot.

CEREREA PENTRU URNA SPECIALĂ SE DEPUNE

✔ la SECȚIA DE VOTARE ÎN PREZIUA VOTĂRII, ÎNTRE ORELE 18.00-20.00 sau

✔ la BIROUL ELECTORAL JUDEȚEAN SAU LA BIROUL ELECTORAL AL SECTORULUI MUNICIPIULUI BUCUREȘTI, cel mai târziu până vineri, 22 NOIEMBRIE 2024.

Alegătorul care se află în străinătate poate vota la orice secţie de votare organizată în străinătate.

 

 

DOCUMENTE DE IDENTITATE ÎN BAZA CĂRORA SE POATE VOTA

Alegeri prezidențiale

Țară

Străinătate

Cetățenii români cu domiciliul sau reședința în România care în ziua votării se află în țară își pot exercita dreptul de vot la secțiile de votare organizate în România în baza unuia dintre următoarele acte de identitate, valabile în ziua votării:

a) cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie;

b) buletinul de identitate;

c) pașaportul diplomatic, pașaportul diplomatic electronic;

d) pașaportul de serviciu, pașaportul de serviciu electronic;

e) carnetul de serviciu militar, în cazul elevilor din școlile militare.

Cetățenii români cu domiciliul sau reședința în străinătate care în ziua votării se află în străinătate își pot exercita dreptul de vot în baza unuia dintre următoarele acte de identitate, valabile în ziua votării:

a) cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie;

b) buletinul de identitate;

c) pașaportul diplomatic, pașaportul diplomatic electronic;

d) pașaportul de serviciu, pașaportul de serviciu electronic;

e) carnetul de serviciu militar, în cazul elevilor din școlile militare;

f) paşaportul simplu, paşaportul simplu electronic;

paşaportul simplu temporar.

Atenție!

Paşaportul simplu, paşaportul simplu electronic şi paşaportul simplu temporar pot fi folosite pentru exercitarea dreptului de vot numai de cetăţenii români care votează în străinătate sau de cetăţenii români cu domiciliul în străinătate care votează în România.

 

 

    Direcția comunicare și relații publice

    19.09.2024

Informare de presă privind desemnarea celor cinci judecători care vor face parte din Biroul Electoral Central pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2024

Informare de presă privind desemnarea celor cinci judecători care vor face parte din Biroul Electoral Central pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2024

Înalta Curte de Casație și Justiție a desemnat astăzi, 12 septembrie a.c, prin tragere la sorţi, în ședință publică, cei cinci judecători care intră în alcătuirea Biroul Electoral Central pentru alegerea Preşedintelui României din anul 2024, după cum urmează:

  • Negoescu-Gândac Mihai Andrei – judecător Secția I Civilă;
  • Vrabie Valentina – judecător Secția a II – a Civilă;
  • Zaharia Rodica – judecător Secția a II – a Civilă;
  • Bogdan Ioana – judecător Secția Penală;
  • Vișan Doina – judecător Secția de Contencios Administrativ și Fiscal.

Mai multe informații pot fi accesate la linkul următor: https://www.iccj.ro/media-3/comunicate-de-presa/

După alegerea președintelui Biroului Electoral Central și a locțiitorului acestuia, prin vot secret, din rândul celor cinci judecători desemnați, Biroul Electoral Central se va completa cu președintele și vicepreședinții Autorității Electorale Permanente și cu câte un reprezentant al fiecărui partid politic parlamentar.

După constituire, Biroul Electoral Central își va desfășura activitatea în sediul din Bulevardul Mărăști, 65-67, Sector 1, București (ROMEXPO Pavilion C2).

Pagina web a Biroului Electoral Central pentru alegerile prezidențiale din anul 2024 este https://prezidentiale2024.bec.ro/, iar adresa de e-mail este prezidentiale@bec.ro.

 

 

 

 

 

Direcția comunicare și relații publice

12.09.2024

Comunicat de presă privind ședința de constituire a Biroului Electoral Central pentru alegerea Senatului și a Camerei Deputaților din anul 2024

Comunicat de presă privind ședința de constituire a Biroului Electoral Central pentru alegerea Senatului și a Camerei Deputaților din anul 2024

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că astăzi, 5 septembrie 2024, a avut loc ședința de constituire a Biroului Electoral Central pentru alegerea Senatului și a Camerei Deputaților din anul 2024 (BEC), din care fac parte președintele AEP, domnul Toni Greblă, împreună cu cei doi vicepreședinți ai AEP, domnul Zsombor Vajda și domnul Cosmin-Gabriel Popp, alături de cinci judecători ai Înaltei Curți de Casație și Justiție, precum și de reprezentanți ai partidelor politice parlamentare (Partidul Social Democrat, Partidul Național Liberal, Uniunea Salvați România, Alianța Unirea Românilor, Uniunea Democrată Maghiară din România, Forța Dreptei) și de reprezentantul desemnat de Grupul parlamentar al minorităților naționale din Camera Deputaților.

După ședința de constituire, BEC va avea prima ședință de lucru vineri, 6 septembrie a.c.

Sediul BEC se află pe Bulevardul Mărăști, 65-67, Sector 1, București (ROMEXPO Pavilion C2, intrarea dinspre Bulevardul Poligrafiei).

Pagina web a Biroului Electoral Central pentru alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2024 este https://parlamentare2024.bec.ro/, iar datele de contact sunt următoarele: tel.: 021.414.45.30 / 021.414.44.19 și e-mailuri: parlamentare@bec.ro și presa.parlamentare@bec.ro

 

 

 

 

 

Direcția comunicare și relații publice

05.09.2024

Comunicat de presă referitor la elaborarea proiectului de hotărâre privind aprobarea modelelor ștampilelor electorale care vor fi folosite la alegerile pentru Președintele României din anul 2024

Comunicat de presă referitor la elaborarea proiectului de hotărâre privind aprobarea modelelor ștampilelor electorale care vor fi folosite la alegerile pentru Președintele României din anul 2024

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că a elaborat proiectul de hotărâre privind aprobarea modelelor ștampilelor electorale care vor fi folosite la alegerile pentru Președintele României din anul 2024.

Proiectul de act normativ a fost publicat la data de 5 septembrie 2024 și poate fi consultat la secțiunea „Legislaţie electorală – Transparență decizională” de pe site-ul AEP, la următorul link:

Totodată, Autoritatea Electorală Permanentă a elaborat proiectul de hotărâre pentru stabilirea modelelor proceselor-verbale privind consemnarea şi centralizarea rezultatelor votării la alegerile pentru Președintele României din anul 2024 și proiectul de hotărâre privind aprobarea modelului și a condițiilor de confecţionare, gestionare şi utilizare a timbrului autocolant la alegerile pentru Președintele României din anul 2024.

Proiectele de acte normative menționate pot fi accesate pe site-ul AEP, la următoarele linkuri:

Direcția comunicare și relații publice

05.09.2024

Informare de presă privind desemnarea celor cinci judecători care vor face parte din Biroul Electoral Central pentru alegerile parlamentare din data de 1 decembrie 2024

Informare de presă privind desemnarea celor cinci judecători care vor face parte din Biroul Electoral Central pentru alegerile parlamentare din data de 1 decembrie 2024

Înalta Curte de Casație și Justiție a desemnat astăzi, 4 septembrie a.c., prin tragere la sorţi, în ședință publică, cei cinci judecători care intră în alcătuirea Biroul Electoral Central pentru alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor din anul 2024, după cum urmează:

  • Zeca Dorina – judecător Secția I Civilă;
  • Boldea Irina Alexandra – judecător Secția I Civilă;
  • Surdu Adina Oana – judecător Secția a II – a Civilă;
  • Glugă Adrian – judecător Secția Penală;
  • Cristea Bogdan – judecător Secția de Contencios Administrativ și Fiscal.

Mai multe informații pot fi accesate la linkul următor: https://www.iccj.ro/media-3/comunicate-de-presa/

După alegerea președintelui Biroului Electoral Central și a locțiitorului acestuia, prin vot secret, din rândul celor cinci judecători desemnați, Biroul Electoral Central se va completa cu președintele și vicepreședinții Autorității Electorale Permanente, cu câte un reprezentant al partidelor politice parlamantare, precum și cu reprezentantul desemnat de Grupul parlamentar al minorităților naționale din Camera Deputaților.

După constituire, Biroul Electoral Central își va desfășura activitatea în sediul din Bulevardul Mărăști, 65-67, Sector 1, București (ROMEXPO Pavilion C2).

Pagina web a Biroului Electoral Central pentru alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2024 este https://parlamentare2024.bec.ro/, iar adresa de e-mail este parlamentare@bec.ro

Direcția comunicare și relații publice

04.09.2024

Comunicat de presă privind numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 31 august 2024

Comunicat de presă privind numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 31 august 2024

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) aduce la cunoștința opiniei publice că totalul de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 31 august 2024 este de 18.974.516, cu 3.931 mai puțini față de ultima informare publică realizată de AEP pe această temă, potrivit căreia, la data de 31 iulie 2024, figurau în Registrul electoral 18.978.447 de alegători români.

Diferențele apar ca urmare a operațiunilor curente efectuate de primari în Registrul electoral aferent unităților administrativ-teritoriale conduse de aceștia.

Precizăm că, în perioada 01.08.2024 – 31.08.2024, la nivelul primăriilor au fost operate în Registrul electoral următoarele radieri:

  • 23.347 de persoane au fost radiate ca urmare a decesului, conform prevederilor art. 37 din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare;
  • 125 de persoane au fost radiate ca urmare a încadrării în prevederile art. 39 din aceeași lege, referitor la radierea din Registrul electoral a alegătorilor cărora li s-a interzis exercitarea dreptului de a alege sau care au fost puși sub interdicție.

Un număr de 69 de persoane au redobândit drepturile electorale ca urmare a expirării perioadei de radiere.

Numărul de alegători care au împlinit 18 ani în perioada 01.08.2024 – 31.08.2024 este de 19.472, aceștia fiind înscriși în Registrul electoral din oficiu, de către Autoritatea Electorală Permanentă, pe baza comunicării Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor (DGEP).

Menționăm că, din totalul de alegători români care figurează în Registrul electoral, un număr de 18.014.735 au domiciliul sau reședința în țară, iar 959.781 au domiciliul în străinătate și sunt posesori de pașaport CRDS.

Potrivit Legii nr. 208/2015, Registrul electoral este un sistem informatic național de înregistrare și actualizare a datelor de identificare a cetățenilor români cu drept de vot și a informațiilor privind arondarea acestora la secțiile de votare. Registrul electoral este structurat pe județe, municipii, orașe, comune, pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară. Persoanele autorizate să efectueze operațiuni în Registrul electoral cuprinzând cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziție, conform legii.

Anexa nr. 1 cuprinde numărul total de alegători cu domiciliul sau reședința în țară, valabil la data de 31 august 2024, pe categorii de vârstă și în funcție de mediu (urban/rural).

Anexa nr. 2 cuprinde numărul total de alegători cu domiciliul sau reședința în țară, valabil la data de 31 august 2024, aferent fiecărei localități.

Anexa nr. 3 cuprinde numărul de alegători români cu domiciliul în străinătate, posesori de pașaport CRDS, structurat pe țări.

Direcția comunicare și relații publice

03.09.2024

Comunicat de presă referitor la dezbaterea publică pe tema proiectelor de hotărâre ale Autorității Electorale Permanente privind aprobarea Ghidurilor elaborate cu privire la finanțarea campaniei electorale pentru alegerile pentru Președintele României, precum și cu privire la finanţarea campaniei electorale pentru alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024

Comunicat de presă referitor la dezbaterea publică pe tema proiectelor de hotărâre ale Autorității Electorale Permanente privind aprobarea Ghidurilor elaborate cu privire la finanțarea campaniei electorale pentru alegerile pentru Președintele României, precum și cu privire la finanţarea campaniei electorale pentru alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) organizează, în data de 5 septembrie 2024, ora 10:00, o dezbatere publică pe tema proiectelor de hotărâre ale AEP privind aprobarea Ghidului finanțării campaniei electorale la alegerile pentru Președintele României din anul 2024, respectiv privind aprobarea Ghidului finanțării campaniei electorale la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din acest an.

La întâlnirea organizată la sediul din Bulevardul Mărăști, 65-67, Sector 1, București (ROMEXPO Pavilion C2) vor participa reprezentanți ai formațiunilor politice și alte persoane interesate să prezinte observații și recomandări privind dispozițiile cuprinse în proiectele celor două ghiduri.

Proiectele de hotărâre supuse dezbaterii au fost publicate, la data de 12 august a.c., pe pagina de web a AEP – www.roaep.ro și pot fi consultate la secțiunea Legislaţie electorală – Transparență decizională.

Comunicat de presă privind adoptarea a trei Hotărâri ale Guvernului necesare bunei desfășurări a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024

Comunicat de presă privind adoptarea a trei Hotărâri ale Guvernului necesare bunei desfășurări a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că miercuri, 28 august a.c., Guvernul României a adoptat trei acte normative necesare pentru desfășurarea în cele mai bune condiții a alegerilor pentru Preşedintele României din acest an, respectiv:

  • Hotărârea Guvernului privind aprobarea Programului calendaristic pentru realizarea acţiunilor necesare pentru alegerea Preşedintelui României în anul 2024;
  • Hotărârea Guvernului privind stabilirea măsurilor pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024;
  • Hotărârea Guvernului privind stabilirea bugetului şi a cheltuielilor necesare pregătirii, organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2024.

Menționăm că, după publicarea în Monitorul Oficial al României, partea I, cele trei Hotărâri ale Guvernului vor putea fi consultate pe site-ul Autorității Electorale Permanente, www.roaep.ro.

Totodată, reamintim că, în data de 21 august a.c., Guvernul României a adoptat Hotărârile privind aprobarea calendarului acțiunilor din cuprinsul perioadei electorale a alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2024, respectiv pentru stabilirea măsurilor tehnice necesare bunei organizări și desfășurări a alegerilor parlamentare și privind stabilirea cheltuielilor necesare pregătirii, organizării și desfăşurării în bune condiţii a alegerilor parlamentare. Actele normative menționate pot fi consultate accesând următorul link: https://www.roaep.ro/legislatie/alegeri-parlamentare/legislatie-primara/

Ziua de duminică, 24 noiembrie 2024, a fost stabilită ca dată a alegerilor pentru Președintele României. În eventualitatea desfășurării unui al doilea tur de scrutin, acesta va avea loc în data de 8 decembrie 2024.

De asemenea, ziua de duminică, 1 decembrie 2024, a fost stabilită ca dată a alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților.

Direcția comunicare și relații publice

28.08.2024