Comunicat de presă referitor la publicarea „Registrului fiscal al partidelor politice înscrise la Tribunalul Municipiului București”

Comunicat de presă referitor la publicarea „Registrului fiscal al partidelor politice înscrise la Tribunalul Municipiului București”

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță că a realizat, pentru prima dată în istoria acestei instituții, „Registrul fiscal al partidelor politice înscrise la Tribunalul Municipiului București ”, demers care face parte din seria acțiunilor permanente de deschidere și transparentizare a finanțării partidelor politice instituite de președintele AEP, Constantin – Florin Mitulețu – Buică.

Documentul a fost publicat pe site-ul www.finantarepartide.ro și poate fi consultat la următorul link :

https://finantarepartide.ro/wp-content/uploads/2020/09/R01_1599287477-07-09.pdf

Precizăm că, pentru a veni în sprijinul formațiunilor politice și, în același timp, pentru a transparentiza sursa de finanțare provenită din subvențiile acordate de la bugetul de stat, AEP realizează în prezent un program pilot ce urmează a fi implementat începând cu luna ianuarie 2021.

Reamintim că, în perioada 2018-2020, AEP a implementat Proiectul Argus Integritate, etică, transparență, anticorupție în finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, care a avut drept scop creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul Autorității Electorale Permanente, contribuind la implementarea obiectivului 3.5 din cadrul Strategiei Naționale Anticorupție 2016-2020. La finalizarea Proiectului Argus, specialiștii AEP împreună cu experți externi, inclusiv din mediul academic, au realizat și publicat Ghidul bunelor practici privind finanțarea partidelor politice.

Direcția comunicare

08.09.2020

Comunicat de presă privind situația înregistrărilor pe portalul www.votstrainatate.ro până la data de 7 septembrie 2020

Comunicat de presă privind situația înregistrărilor pe portalul www.votstrainatate.ro până la data de 7 septembrie 2020

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, pentru alegerile parlamentare din acest an, până la data de 7 septembrie, ora 13:00, a fost depășită borna de 3.000 (n.n. 3032)ale alegătorilor români din afara țării care au optat pentru votul prin corespondență, în timp ce pentru votul la secția de votare s-au înscris 1.059 de cetățeni români din diaspora.

Reamintim că, potrivit legislației în vigoare, înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secție de votare a demarat la data de 1 aprilie 2020 şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale, adică în data de 21 septembrie 2020.

Preşedintele Autorității Electorale Permanente,Constantin-Florin Mitulețu-Buică, recomandă tuturor concetățenilor din diaspora să opteze pentru votul prin corespondență, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanță, fără costuri și fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluția pandemiei de coronavirus.

Pentru a veni în sprijinul românilor din afara țării care doresc să se înregistreze pe portalul www.votstrainatate.ro, AEP revine cu următoarele precizări:

1. Actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislația românească!

Lista documentelor de identitate românești:
• cartea de identitate;
• cartea electronică de identitate;
• cartea de identitate provizorie;
• buletinul de identitate;
• pașaportul diplomatic;
• pașaportul diplomatic electronic;
• pașaportul de serviciu;
• pașaportul de serviciu electronic;
• pașaportul simplu;
• pașaportul simplu electronic;
• pașaportul simplu temporar.

ATENȚIE!

2. Certificatul de naștere și titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate!


3. Actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil!
Un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat.

4. Numele și prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate!
Numele și prenumele trebuie scrise corect, complet și, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate.

5. Scanul documentelor atașate trebuie să fie complet și vizibil integral!
Scanul documentelor atașate, inclusiv fotografia și data expirării actului de identitate, trebuie să fie complet, clar, lizibil, nepixelat.

6. Documentul de ședere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1627/2019!

7. Chiar dacă în pașaport este menționată țara de domiciliu sau reședință, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă șederea în străinătate, specific pentru fiecare țară, conform Ordinul ministrului afacerior externe nr. 1627/2019, care poate fi accesat la următorul link:

https://www.mae.ro/sites/default/files/file/ordin_1627_din_2019_anexe.pdf.

Toate informațiile privind procedura de înscriere cu una dintre cele două opțiuni de vot sunt disponibile pe portalul www.votstrainatate.rola următoarele linkuri:

https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotCorespondenta

https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotSectie

Întrebări și sesizări legate de procedura de preînregistrare și înscriere pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro

Direcția comunicare
07.09.2020

Comunicat de presă privind demararea perioadei electorale pentru alegerile parlamentare din data de 6 decembrie 2020

Comunicat de presă privind demararea perioadei electorale pentru alegerile parlamentare din data de 6 decembrie 2020

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, în data de 7 septembrie 2020, începe perioada electorală aferentă alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din data de 6 decembrie 2020.

Conform Hotărârii Guvenului nr. 745/2020 pentru aprobarea calendarului acțiunilor din cuprinsul perioadei electorale pentru Senat și Camera Deputaților, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 154 din 3 septembrie 2020, principalele repere calendaristice ale acestei perioade sunt următoarele:

11 septembrie – constituirea Biroului Electoral Central;

15 septembrie – depunerea la Biroul Electoral Central a protocolului de constituire a alianței electorale;

21 septembrie – termenul–limită până la care alegătorii cu domiciliul în țară și cu reședința în străinătate, precum și cei cu domiciliul în străinătate se pot înregistra în Registrul electoral cu adresa din străinătate cu opțiunea pentru votul la secția de votare sau cu opțiunea pentru votul prin corespondență;

21 – 24 septembrie – Misiunile diplomatice și oficiile consulare comunică Autorității Electorale Permanente propunerile privind sediile secțiilor de votare din străinătate;

25 septembrie – Autoritatea Electorală Permanentă comunică Ministerului Afacerilor Externe localitățile din străinătate în care trebuie să fie înființate secții de votare, precum și numărul acestora;

27 septembrie – Autoritatea Electorală Permanentă întocmește listele electorale permanente pentru votul prin corespondență;

28 septembrie – Autoritatea Electorală Permanentă pune la dispoziția Companiei Naționale „Poșta Română” — S.A listele electorale pentru votul prin corespondență;

1 octombrie – constituirea birourilor electorale de circumscripţie;

7 octombrie – depunerea listelor de candidați și a candidaturilor independente pentru Senat și Camera Deputaților în circumscripția electorală pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în afara țării;

7 octombrie – depunerea listelor de candidați ai organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale pentru toate circumscripțiile electorale;

18 octombrie – constatarea rămânerii definitive a candidaturilor pentru circumscripția electorală pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în afara țării;

18 octombrie – constatarea rămânerii definitive a candidaturilor organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale pentru toate circumscripțiile electorale;

22 octombrie – depunerea listelor de candidați și a candidaturilor independente pentru Senat și Camera Deputaților în circumscripțiile electorale din țară;

22 octombrie – ultima zi în care alegătorii înscriși în Registrul electoral cu adresa de domiciliu pot depune la primarul unității administrativ-teritoriale de reședință cereri de înscriere în Registrul electoral cu adresa de reședință din țară;

27 octombrie – stabilirea și depunerea semnelor electorale la Biroul Electoral Central;

28 octombrie – constituirea birourilor electorale de circumscripție din țară;

30 septembrie – imprimarea buletinelor de vot prin corespondență pentru circumscripția electorală pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în afara țării;

2 noiembrie – constatarea rămânerii definitive a candidaturilor pentru circumscripțiile electorale din țară;

6 noiembrie – aducerea la cunoștință publică a delimitării și numerotării secțiilor de votare, precum și a sediilor acestora;

6 noiembrie – începerea campaniei electorale;

18 noiembrie – constituirea oficiilor electorale;

21 noiembrie – desemnarea, prin tragere la sorți computerizată, a președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare din țară și a locțiitorilor acestora, precum și a președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare din străinătate;

21 noiembrie – desemnarea președinților birourilor electorale pentru votul prin corespondență și a locțiitorilor acestora;

21 noiembrie – imprimarea buletinelor de vot;

16 noiembrie – Ministerul Afacerilor externe comunică Autorității Electorale Permanente propunerile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare privind sediile secțiilor de votare din străinătate;

24 noiembrie – constituirea birourilor electorale ale secțiilor de votare;

3 decembrie, ora 24:00 – depunerea sau livrarea plicurilor exterioare conținând documentele de vot prin corespondență la sediile birourilor electorale pentru votul prin corespondență;

5 decembrie, ora 7:00 – încheierea campaniei electorale

6 decembrie, ora 6:00 – începerea votării

6 decembrie, ora 21: – încheierea votării

Direcția comunicare

06.09.2020

Comunicat de presă privind desemnarea de către AEP a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare și a rezervelor acestora, cu ocazia alegerilor locale din anul 2020

Comunicat de presă privind desemnarea de către AEP a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare și a rezervelor acestora, cu ocazia alegerilor locale din anul 2020

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță că, în data de 4 septembrie 2020, a avut loc, la sediul instituției din strada Eugeniu Carada nr. 1, ședința publică pentru desemnarea prin tragere la sorți a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare și a rezervelor acestora, cu ocazia alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din data de 27 septembrie 2020.

Comisia de desemnare a operatorilor de calculator și a rezervelor acestora a fost compusă din domnul Zsombor Vajda, vicepreședintele AEP, domnul Ionuț Bălașa, director general al Direcției generale coordonarea activității în teritoriu, și domnul Ovidiu Oproaica, director general al Direcției generale sistemul informațional electoral național.

La nivel național, în cele 42 de circumscripții electorale, au fost desemnați un număr de 18793 de operatori de calculator și 3682 de rezerve. Informarea operatorilor de calculator și a rezervelor acestora cu privire la rezultatele tragerii la sorți a fost asigurată de Direcția generală sistemul informațional electoral național din cadrul AEP, cu sprijinul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS).

Rezultatele tragerii la sorți pot fi consultate pe site-ul AEP, www.roaep.ro, secțiunea Operatori de calculator ai BESV, accesibilă la următorul link:

Tragerea la sorți pentru desemnarea președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare și a locțiitorilor acestora va avea loc în data de 12 septembrie 2020.

În perioada 13-23 septembrie 2020, partidele politice, alianțele politice, alianțele electorale și organizațiile minorităților naționale care participă la alegeri vor desemna reprezentanți în birourile electorale ale secțiilor de votare.

În data de 24 septembrie 2020, președinții birourilor electorale de circumscripție vor efectua completarea birourilor electorale ale secțiilor de votare, în conformitate cu Hotărârea de Guvern Nr. 576/2020 pentru aprobarea programului calendaristic pentru realizarea acțiunilor necesare organizării și desfășurării în bune condiții a alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2020.

Direcția comunicare

05.09.2020

Comunicat de presă privind desemnarea prin tragere la sorți computerizată a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare din țară cu ocazia alegerilor locale din anul 2020

Comunicat de presă privind desemnarea prin tragere la sorți computerizată a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare din țară cu ocazia alegerilor locale din anul 2020

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) aduce la cunoștința opiniei publice faptul că, în data de 4 septembrie 2020, va avea loc, la sediul instituției din strada Eugeniu Carada nr. 1, în ședință publică, tragerea la sorți a operatorilor de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare din țară cu ocazia alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din data de 27 septembrie 2020.

Precizăm că ședința publică va fi transmisă pe canalul de YouTube al Autorității Electorale Permanente, accesibil la următorul link:

Reamintim că, începând cu alegerile administrației publice locale din anul 2016 a devenit funcțional Sistemul Informatic de Monitorizare a Prezenței la Vot și de Prevenire a Votului Ilegal (SIMPV). În acest sens, în toate secțiile de votare există cel puțin un operator de calculator care verifică în sistem datele referitoare la fiecare alegător în parte.

Potrivit legislației electorale în vigoare, operatorii de calculator ai birourilor electorale ale secțiilor de votare sunt desemnați, prin decizie a Autorității Electorale Permanente, pe baza tragerilor succesive la sorți dintre persoanele declarate admise ca urmare a examinării, în ordinea punctajului obținut la examinare sau a punctajului obținut ca urmare a evaluării activității anterioare, după caz.

Operatorii de calculator trași la sorți pot fi repartizați pe secții de votare sau pe centre de votare, după caz, ordinea de prioritate la desemnarea acestora fiind următoarea:

a) persoanele care au domiciliul în localitatea respectivă;

b) persoanele care au reședința în localitatea respectivă;

c) persoanele care au solicitat desemnarea în localitatea respectivă.

Rezultatele tragerii la sorți vor fi aduse la cunoștință publică prin afișare pe site-ul AEP, www.roaep.ro, secțiunea Operatori de calculator ai BESV, accesibilă la următorul link:

Direcția comunicare

03.09.2020

Comunicat de presă referitor la clipul de informare realizat de AEP privind măsurile de sănătatea publică ce trebuie respectate în timpul activităților de campanie electorală

Comunicat de presă referitor la clipul de informare realizat de AEP privind măsurile de sănătatea publică ce trebuie respectate în timpul activităților de campanie electorală

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a realizat un clip video de informare cu privire la măsurile de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfășurarea în siguranță a evenimentelor/întrunirilor/acțiunilor aferente campaniei electoarale la alegerile locale din data de 27 septembrie 2020.

Cele două variante ale clipului video, una în limba română și una în limba maghiară, ilustrează prevederile Ordinului comun al Ministerului Sănătății și al Ministerului Afacerilor Interne nr. 1484 din 28 august 2020 privind stabilirea unor măsuri de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfășurarea în siguranță a evenimentelor/întrunirilor/acțiunilor aferente campaniei electorale.

Ambele variante ale videoclipului pot fi vizionate pe canalul de YouTube al AEP și pe pagina de Facebook, accesând următoarele linkuri:

Instituțiiile mass-media, alte instituții și entități interesate pot descărca cele două clipuri de la linkul https://we.tl/t-m8AsgM6hRJ și le pot disemina și/sau posta pe paginile proprii de Internet.

Direcția comunicare

01.09.2020

Comunicat de presă privind reprogramarea tragerii la sorți computerizate a președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare și a locțiitorilor acestora la alegerile locale din 27 septembrie 2020

Comunicat de presă privind reprogramarea tragerii la sorți computerizate a președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare și a locțiitorilor acestora la alegerile locale din 27 septembrie 2020

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că tragerea la sorți computerizată pentru desemnarea președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare și a locțiitorilor acestora la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din 27 septembrie 2020, programată initial pentru data de 2 septembrie 2020, a fost reprogramată pentru data de 12 septembrie.

Decizia reprogramării a fost luată ca urmare a numărului mare de cereri de admitere în Corpul experților electorali, care necesită timp pentru parcurgerea tuturor procedurilor prevăzute de lege.

Precizăm că președinții birourilor electorale de circumscripție județene și Biroului electoral de circumscripție a municipiului București vor stabili orele la care se vor desfășura ședințele publice pentru desemnarea președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare.

Potrivit legislației în vigoare, președintele biroului electoral al secției de votare și locțiitorul acestuia sunt desemnați de către AEP, în ședință publică, anunțată cu 24 de ore înainte, prin tragere la sorți computerizată, organizată la nivel județean sau al municipiului București, pe funcții, dintre persoanele înscrise în corpul experților electorali, cu domiciliul sau reședința în județul respectiv, pe baza criteriului apropierii domiciliului sau reședinței de sediul secției de votare, precum și pe baza criteriului studiilor absolvite. În cazuri de forță majoră, înlocuirea președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare sau a locțiitorilor acestora se realizează de AEP, prin tragere la sorți computerizată, dintre persoanele înscrise în corpul experților electorali, cu domiciliul sau reședința în județul respectiv, cu aplicarea corespunzătoare a criteriilor enunțate mai sus.

Rezultatul tragerii la sorți se consemnează în procese-verbale semnate de reprezentanții AEP și președinții birourilor electorale de circumscripție, care se aduc la cunoștință publică prin afișare pe site-ul Autorității, respectiv la sediile birourilor electorale de circumscripție și pe site-urile acestora.

Corpul experților electorali este o evidenţă permanentă a persoanelor care pot deveni preşedinţi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare sau locţiitori ai acestora, înființată, gestionată și actualizată de către AEP.

            Direcția comunicare

            28.08.2020

Comunicat de presă privind tragerea la sorți computerizată a președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare și a locțiitorilor acestora la alegerile locale din 27 septembrie 2020

Comunicat de presă privind tragerea la sorți computerizată a președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare și a locțiitorilor acestora la alegerile locale din 27 septembrie 2020

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță că, în data de 2 septembrie 2020, va avea loc tragerea la sorți computerizată pentru desemnarea președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare și a locțiitorilor acestora la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din 27 septembrie 2020.

 

Precizăm că, în data de 1 septembrie 2020, președinții birourilor electorale de circumscripție județene și Biroului electoral de circumscripție a municipiului București vor stabili orele la care se vor desfășura ședințele publice pentru desemnarea președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare.

 

Potrivit legislației în vigoare, președintele biroului electoral al secției de votare și locțiitorul acestuia sunt desemnați de către AEP, în ședință publică, anunțată cu 24 de ore înainte, prin tragere la sorți computerizată, organizată la nivel județean sau al municipiului București, pe funcții, dintre persoanele înscrise în corpul experților electorali, cu domiciliul sau reședința în județul respectiv, pe baza criteriului apropierii domiciliului sau reședinței de sediul secției de votare, precum și pe baza criteriului studiilor absolvite. În cazuri de forță majoră, înlocuirea președinților birourilor electorale ale secțiilor de votare sau a locțiitorilor acestora se realizează de AEP, prin tragere la sorți computerizată, dintre persoanele înscrise în corpul experților electorali, cu domiciliul sau reședința în județul respectiv, cu aplicarea corespunzătoare a criteriilor enunțate mai sus.

 

Rezultatul tragerii la sorți se consemnează în procese-verbale semnate de reprezentanții AEP și președinții birourilor electorale de circumscripție, care se aduc la cunoștință publică prin afișare pe site-ul Autorității, respectiv la sediile birourilor electorale de circumscripție și pe site-urile acestora.

 

Corpul experților electorali este o evidenţă permanentă a persoanelor care pot deveni preşedinţi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare sau locţiitori ai acestora, înființată, gestionată și actualizată de către AEP.

 

Direcția comunicare

27.08.2020