Comunicat de presă privind demararea campaniei electorale pentru alegerile locale din data de 27 septembrie 2020

Comunicat de presă privind demararea campaniei electorale pentru alegerile locale din data de 27 septembrie 2020

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, în data de 28 august 2020, demarează campania electorală aferentă alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale ce vor avea loc în data de 27 septembrie 2020.

Reamintim că regulile privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, precum și controlul finanțării activității partidelor politice și a campaniilor electorale sunt statuate de Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 10/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările ulterioare şi Hotărârea AEP nr. 4/2020 privind aprobarea Ghidului finanțării campaniei electorale la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din data de 27 septembrie 2020.

Ghidul finanțării campaniei electorale la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din data de 27 septembrie 2020, aprobat prin Hotărârea AEP nr. 4/2020, poate fi consultat pe site-ul www.roaep.ro accesând următorul link:

https://www.roaep.ro/legislatie/wp-content/uploads/2020/08/Hot%20AEP%20nr.%204-2020.pdf

Reflectarea campaniei electorale în audiovizual se va desfășura în conformitate cu Decizia Consiliului Național al Audiovizualului nr. 475/18 august 2020 privind regulile de desfășurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerile locale din anul 2020.

Potrivit Programului calendaristic pentru realizarea acțiunilor necesare organizării și desfășurării în bune condiții a alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2020, campania electorală se va încheia în data de 26 septembrie, ora 07.00.

Direcția comunicare

27.08.2020

Comunicat de presă privind demersurile AEP legate de evaluarea secțiilor de votare de la alegerile locale și măsurile necesare pentru prevenirea răspândirii virusului SARS -COV2

Comunicat de presă privind demersurile AEP legate de evaluarea secțiilor de votare de la alegerile locale și măsurile necesare pentru prevenirea răspândirii virusului SARS -COV2

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță că a centralizat evaluările transmise de către reprezentanții primăriilor pentru 15.794 de secții de votare, în vederea identificării de către autoritățile sanitare responsabile a măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-COV2, cu ocazia alegerilor locale din data de 27 septembrie 2020.

În urma comunicărilor primite până la data de 25.08.2020 ora 12.00, s-a realizat centralizarea pentru un număr de 2.659 de unități administrativ-teritoriale, 5 subdiviziuni administrativ-teritoriale, respectiv 15.794 de secții de votare.

Informațiile au fost colectate de la primari într-un fișier electronic. Potrivit instrucțiunilor de completare a acestui fișier, primarii trebuie să aibă în vedere următoarele aspecte:

  • Cerințe legale minimale – Sediile secțiilor de votare trebuie să asigure setul de condiții minimale privind locațiile în care funcționează secțiile de votare, precum și dotarea minimală a acestora, potrivit Hotărârii Autorității Electorale Permanente nr. 44/2016 (exemple: asigurarea generatoarelor de curent și a surselor alternative de energie electrică; grupurile sanitare să fie igienizate și accesibile/să nu fie limitat accesul la acestea, luarea măsurilor necesare pentru asigurarea siguranței participanților la procesul electoral, precum și securitatea materialelor electorale).
  • Cerințe speciale în perioadă de pandemie – Este obligatorie asigurarea igienizării și dezinfectării spațiilor, asigurarea marcajelor pentru distanțarea fizică, punerea la dispoziția participanților la procesul electoral a facilităților existente la nivelul imobilelor în care sunt organizate secțiile de votare (grupuri sanitare accesibile, igienizate și dotate cu materialele necesare, aerisire, ventilare, etc.).

Pentru a evalua modalitatea de stabilire a fluxurilor astfel încât să poată fi asigurată distanțarea fizică, afluierea/defluirea participanților la procesul electoral, precum modalitățile de dezinfectare a acestora, informațiile solicitate de AEP au vizat: numărul cabinelor de votare, suprafața sălii de votare, dacă în imobil se află o secție de votare unică sau un centru de votare, exteriorul imobilului, suprafața zonei de acces, grupul sanitar, aerisirea/ventilația.

Precizăm că acest demers al AEP face parte dintr-o serie de activități derulate de instituția noastră cu scopul de a responsabiliza toți factorii implicați în organizarea și desfășurarea alegerilor în condiții de legalitate și siguranță  sanitară (videoconferințe la nivel național și internațional, întâlniri și dezbateri cu instituțiile responsabile, cu societatea civilă, formațiuni politice, etc.)

Situația centralizată privind evaluarea celor  15.794 de secții de votare, în contextul pandemiei COVID-19, poate fi consultată accesând următorul link:

https://www.roaep.ro/management-electoral/wp-content/uploads/2020/08/STATISTICA-EVALUARE-SECTII-DE-VOTARE.pdf

Direcția comunicare

26.08.2020

Comunicat de presă privind apelul președintelui AEP către cetățeni pentru implicarea lor în alegerile locale ca experți electorali și operatori de calculator în secțiile de votare

Comunicat de presă privind apelul președintelui AEP către cetățeni pentru implicarea lor în alegerile locale ca experți electorali și operatori de calculator în secțiile de votare

 

 

Președintele Autorității Electorale Permanente (AEP), Constantin-Florin Mitulețu-Buică, lansează un apel către cetățenii români interesați să se implice în alegerile locale din data de 27 septembrie 2020, recomandându-le să se alăture echipei AEP în calitate de președinți ai birourilor electorale ale secțiilor de votare sau locțiitori ai acestora, precum și ca operatori de calculator.

„Odată intrați în Corpul experților electorali și în baza de date a operatorilor de calculator, cetățenii au șansa de a participa la tragerile la sorți pentru toate alegerile, având astfel posibilitatea de a contribui nemijlocit la derularea unor procese electorale corecte și transparente”, a afirmat președintele Autorității.

Menționăm că exercitarea funcției de președinte al biroului electoral al secției de votare, de locțiitor al acestuia, precum și cea de operator de calculator în secția de votare prezintă și avantaje pecuniare. Astfel, în perioada funcționării birourilor electorale ale secțiilor de votare ce se vor constitui pentru alegerea autorităților administrației publice locale din data de 27 septembrie 2020, președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare, locțiitorii acestora și operatorii de calculator vor primi pentru fiecare zi de activitate o indemnizație de 250 de lei (pentru maximum 5 zile și, dacă se organizează și un al doilea tur, pentru încă 3 zile).

Persoanele interesate să devină experți electorali sau operatori de calculator pot trimite cereri la adresa de e-mail a biroului județean sau a filialei AEP, în funcție de județul în care își au domiciliul. Menționăm că datele de contact ale filialelor și birourilor județene ale AEP sunt  disponibile pe site-ul www.roaep.ro la adresa https://www.roaep.ro/prezentare/filiale/.

Mai multe informații privind Corpul experților electorali și operatorii de calculator se regăsesc pe site-ul www.roaep.ro la următoarele linkuri:

http://www.roaep.ro/instruire/corpul-expertilor-electorali/

http://www.roaep.ro/instruire/operatori-de-calculator-sectii-votare/

Direcția comunicare

26.08.2020

Comunicat de presă privind numărul total de alegători înscriși în Registrul electoral la data de 25 august 2020

Comunicat de presă privind numărul total de alegători înscriși în Registrul electoral la data de 25 august 2020

 

Numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 25 august 2020 este de 19.004.986, cu 21.401 mai mulți față de ultima informare publică realizată de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) pe această temă, potrivit căreia, la data de 31 iulie 2020 figurau în Registrul electoral 18.983.585 de alegători români.

Diferențele apar ca urmare a operațiunilor curente efectuate de primari în Registrul electoral aferent unităților administrativ-teritoriale conduse de aceștia, a importurilor de date de la Direcția Generală de Pașapoarte (DGP) și de la Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date (DEPABD), precum și a adăugării alegătorilor români care împlinesc vârsta de 18 ani până la data 27.09.2020.

Precizăm că, în perioada 01.08.2020 – 25.08.2020, la nivelul primăriilor au fost operate în Registrul electoral următoarele radieri:

  • 18.278 de persoane au fost radiate ca urmare a decesului, conform prevederilor art. 37 din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare;
  • 113 persoane au fost radiate ca urmare a încadrării în prevederile art. 39 din aceeași lege, referitor la radierea din Registrul electoral a alegătorilor cărora li s-a interzis exercitarea dreptului de a alege sau au fost puși sub interdicție.

Un număr de 78 de persoane au redobândit drepturile electorale ca urmare a expirării perioadei de radiere.

Numărul de alegători care au împlinit 18 ani în aceeași perioada este de 15.115, aceștia fiind înscriși în Registrul electoral din oficiu, de către Autoritatea Electorală Permanentă, pe baza comunicării Direcției pentru Evidenta Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date.

Datele importate de la DGP  în 09.07.2020 relevă că au intrat în evidențe 2.771 de alegători noi, iar un număr de 258 de alegători nu mai figurează în Registrul electoral, ca urmare a decesului sau pierderii cetățeniei.

Ca urmare  a importului de date de la DEPABD, au apărut 921 de alegători noi care au împlinit vârsta de 18 ani înainte de data de 1 august 2020.

În plus, numărul de alegători care vor împlini 18 ani în perioada 26.08.2020-27.09.2020 este de 21.165.

Menționăm că, din totalul de alegători români care figurează în Registrul electoral, un număr de 18.270.004 au domiciliul sau reședința în țară, iar 734.982 au domiciliul în străinătate și sunt posesori de pașaport CRDS.

Potrivit Legii nr. 208/2015, Registrul electoral este un sistem informatic național de înregistrare și actualizare a datelor de identificare a cetățenilor români cu drept de vot și a informațiilor privind arondarea acestora la secțiile de votare. Registrul electoral este structurat pe județe, municipii, orașe, comune, pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în tara. Persoanele autorizate să efectueze operațiuni în Registrul electoral cuprinzând cetățenii români cu domiciliul sau reședința în tara sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziție, conform legii.

Anexa nr. 1 cuprinde numărul total de alegători cu domiciliul sau reședința în țară, valabil la data de 25 august 2020, pe categorii de vârstă și în funcție de mediu (urban/rural), inclusiv alegătorii care vor împlini 18 ani la data alegerilor locale din anul 2020.

Anexa nr. 2 cuprinde numărul total de alegători cu domiciliul sau reședința în țară, valabil la data de 25 august 2020, aferent fiecărei localități, inclusiv alegătorii care vor împlini 18 ani la data alegerilor locale din anul 2020.

Anexa nr. 3 cuprinde numărul de alegători români cu domiciliul în străinătate, posesori de pașaport CRDS, structurat pe țări.

Direcția comunicare

04.08.2020

Comunicat de presă privind înregistrarea mandatarilor financiari la alegerile locale din data de 27 septembrie 2020

Comunicat de presă privind înregistrarea mandatarilor financiari la alegerile locale din data de 27 septembrie 2020

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că în data de 28 august 2020, ora 14:30, expiră termenul pentru înregistrarea mandatarilor financiari de către fiecare partid politic, alianță politică și organizație a cetățenilor aparținând minorităților naționale care participă la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din data de 27 septembrie 2020, individual sau într-o alianță electorală, precum și de către fiecare candidat independent.

AEP readuce în atenția competitorilor electorali această obligație în contextul în care, în data de 24 august 2020, au rămas definitive candidaturile și mai sunt doar trei zile în care se mai pot înregistra mandatarii financiari.

Reamintim că, potrivit legislației electorale în vigoare (Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 10/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările ulterioare şi Hotărârea AEP nr. 4/2020 privind aprobarea Ghidului finanțării campaniei electorale la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din data de 27 septembrie 2020), fiecare partid politic, alianță politică și organizație a cetățenilor aparținând minorităților naționale care participă la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din data de 27 septembrie 2020, individual sau într-o alianță electorală, precum și fiecare candidat independent au obligația de a-și desemna un mandatar financiar coordonator la nivel central, respectiv câte un mandatar financiar la nivelul fiecărui județ, sector al municipiului București și la nivelul municipiului București.

În cazul în care partidul politic, alianța politică, organizația cetățenilor aparținând minorităților naționale sau candidatul independent, după caz, participă la alegeri doar într-o unitate administrativ-teritorială, desemnează un singur mandatar financiar, care va avea calitatea de mandatar financiar coordonator. Candidatul independent va desemna un singur mandatar financiar, care va avea calitatea de mandatar financiar coordonator.

Ghidul finanțării campaniei electorale la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din data de 27 septembrie 2020, aprobat prin Hotărârea AEP nr. 4/20202, poate fi consultat pe site-ul www.roaep.ro accesând următorul link:

https://www.roaep.ro/legislatie/wp-content/uploads/2020/08/Hot%20AEP%20nr.%204-2020.pdf

Precizăm că înregistrarea mandatarului financiar coordonator are o importanță majoră în asigurarea transparenței operațiunilor financiare derulate de către competitorii electorali, evidențiată prin deschiderea contului bancar de campanie prin care se desfășoară toată activitatea finanțată în campania electorală, prin depunerea Raportului de venituri și cheltuieli electorale (raport necesar validării mandatului/mandatelor) și prin depunerea tuturor cererilor și documentelor justificative în scopul obținerii rambursării sumelor cheltuite.

Direcția comunicare
25.08.2020

Comunicat de presă privind procedura de acreditare la alegerile locale din anul 2020

Comunicat de presă privind procedura de acreditare la alegerile locale din anul 2020

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță că, la alegerile locale din data de 27 septembrie 2020, eliberează acreditări pentru asociațiile și fundațiile interesate să desemneze observatori interni, pentru observatorii internaționali și pentru reprezentanții mass-media străine.

Acreditările vor fi eliberate în baza prevederilor Hotărârii Autorității Electorale Permanente nr. 6/2020 pentru aprobarea procedurii de acreditare, a modelelor documentelor de acreditare şi a modelelor ecusoanelor persoanelor acreditate la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 750 din 18.08.2020 și disponibilă pe site-ul www.roaep.ro secțiunea LEGISLAȚIE ELECTORALĂ la următorul link:

https://www.roaep.ro/legislatie/wp-content/uploads/2020/08/Hot.-AEP-nr.-6-2020.pdf

Precizăm că, în conformitate cu dispozițiile art. 8 alin. (1) din actul normativ menționat, reprezentanții instituțiilor mass-media românești au acces în secțiile de votare şi pot asista la operațiunile birourilor electorale ale secțiilor de votare numai în baza actului de identitate și a legitimației de jurnalist, începând cu ora 6,00 și terminând cu momentul încheierii și semnării de către membrii biroului electoral al secției de votare a procesului-verbal de constatare a rezultatelor votării în secția respectivă.

Asociația sau fundația interesată să desemneze observatori interni la acest scrutin trebuie să transmită la Autoritatea Electorală Permanentă o cerere însoțită de o copie a statutului și o copie a hotărârii judecătorești de înființare, din care să rezulte că asociația sau fundația desfășoară activități de apărare a democrației și a drepturilor omului și este legal constituită cu cel puțin 6 luni înaintea datei alegerilor.

Pe baza documentului de acreditare emis de Autoritatea Electorală Permanentă, asociația sau fundația poate desemna ca observatori interni numai persoane care nu au apartenență politică. Asociațiile şi fundațiile acreditate de Autoritatea Electorală Permanentă au dreptul de a emite ecusoane pentru observatorii lor, iar aceștia pot asista la operațiunile birourilor electorale ale secțiilor de votare numai pe baza ecusonului, însoțit de actul de identitate.

Documentele pot fi transmise de asociații sau fundații la numărul de fax +40 21 310 13 86, la adresa de e-mail acreditare@roaep.ro, prin poștă ori pot fi depuse la registratura Autorităţii Electorale Permanente, până cel mai târziu cu 8 zile înaintea datei alegerilor, respectiv până la data de 19 septembrie 2020.

Observatorii internaționali care doresc să se acrediteze la alegerile locale din data de 27 septembrie 2020 trebuie să transmită la Autoritatea Electorală Permanentă cereri însoțite de copiile documentelor de călătorie, precum și de copii ale documentelor emise de organizații străine sau internaționale care desfășoară activități în domeniul electoral, redactate în limba română, engleză sau franceză, din care rezultă că persoanele care solicită acreditarea sunt desemnate, mandatate sau recomandate să observe alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2020.

De asemenea, Autoritatea Electorală Permanentă acreditează reprezentanți ai instituțiilor mass-media străine, în baza cererilor însoțite de copiile documentelor de călătorie, precum și de copii ale documentelor emise de instituții mass-media străine, redactate în limba română, engleză sau franceză, din care rezultă calitatea de jurnalist.

Menționăm că reprezentanții instituțiilor mass-media străine care dețin carnet valabil de corespondent, eliberat de Ministerul Afacerilor Externe, vor transmite Autorității Electorale Permanente doar cererea de acreditare.

Observatorii internaționali și reprezentanții instituțiilor mass-media străine pot asista la operațiunile birourilor electorale ale secțiilor de votare numai pe baza documentului de acreditare emis de către Autoritatea Electorală Permanentă, care este valabil și în copie, însoțit de actul de identitate.

Documentele pot fi transmise de observatorii internaționali și de reprezentanții instituțiilor mass-media străine la numărul de fax +40 21 310 13 86, la adresa de e-mail acreditare@roaep.ro, prin poștă ori pot fi depuse la registratura Autorităţii Electorale Permanente.

Acreditările se transmit solicitanţilor prin poştă, e-mail sau fax, conform solicitării acestora, ori predate persoanelor desemnate de aceştia.

Informații detaliate privind procedura de acreditare și formularele aferente sunt dispnibile pe site-ul www.roaep.ro secțiunea ALEGERI LOCALE 2020/ACREDITĂRI și pot accesate la următorul link:

https://www.roaep.ro/prezentare/alegeri-locale-din-27-septembrie-2020-formulare-3/

Direcția comunicare

20.08.2020

 

Comunicat de presă privind situația înregistrărilor pe portalul www.votstrainatate.ro până la data de 19 august 2020

Comunicat de presă privind situația înregistrărilor pe portalul www.votstrainatate.ro până la data de 19 august 2020

 

 

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, pentru alegerile parlamentare din acest an, până la data de 19 august 2020, ora 15:00, a fost depășită borna de 2.500 de înregistrări ale alegătorilor români din afara țării pe portalul www.votstrainatate.ro , dintre care 2101 au optat pentru votul prin corespondență, iar 797 pentru votul la secția de votare.
Reamintim că, potrivit legislației în vigoare, înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secție de votare a demarat la data de 1 aprilie 2020 şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale.

Preşedintele Autorității Electorale Permanente, Constantin-Florin Mitulețu-Buică reiterează apelul său către românii din străinătate de a opta pentru votul prin corespondență, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanță, fără cozi, fără deplasări, fără costuri și fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluția pandemiei de coronavirus.

Menționăm că AEP a constatat, în decursul procedurilor de prelucrare a cererilor transmise pe portalul www.votstrainatate.ro o serie de greșeli frecvente comise de alegători, cele mai multe dintre acestea vizând tipul și valabilitatea actelor de identitate transmise, modul de completare a numelui și prenumelui, claritatea scanurilor atașate și legalitatea documentelor de ședere în alte țări.

Din aceste considerente, pentru a veni în sprijinul românilor din afara țării care doresc să se înregistreze pe portalul www.votstrăinătate.ro, AEP revine cu următoarele precizări:

1. Actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislația românească!

Lista documentelor de identitate românești:
• cartea de identitate;
• cartea electronică de identitate;
• cartea de identitate provizorie;
• buletinul de identitate;
• pașaportul diplomatic;
• pașaportul diplomatic electronic;
• pașaportul de serviciu;
• pașaportul de serviciu electronic;
• pașaportul simplu;
• pașaportul simplu electronic;
• pașaportul simplu temporar.

ATENȚIE: Certificatul de naștere și titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate!

2. Actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil!

Un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat.

3. Numele și prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate!

Numele și prenumele trebuie scrise corect, complet și, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate.

4. Scanul documentelor atașate trebuie să fie complet și vizibil integral!

ATENȚIE: Scanul documentelor atașate, inclusiv fotografia și data expirării actului de identitate, trebuie să fie complet, clar, lizibil, nepixelat.

5. Documentul de ședere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe 1627/2019!

6. Chiar dacă în pașaport este menționată țara de domiciliu sau reședință, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă șederea în străinătate, specific pentru fiecare țară, conform Ordinul ministrului afacerior externe 1627/2019, care poate fi accesat la următorul link:
https://www.mae.ro/sites/default/files/file/ordin_1627_din_2019_anexe.pdf.

Toate informațiile privind procedura de înscriere cu una dintre cele două opțiuni de vot sunt disponibile pe portalul www.votstrainatate.ro la următoarele linkuri:

https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotCorespondenta

https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotSectie

Întrebări și sesizări legate de procedura de preînregistrare și înscriere pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro

Direcția comunicare
19.08.2020

Comunicat de presă privind semnarea acordului de parteneriat dintre Autoritatea Electorală Permanentă și Uniunea Studenților din România

Comunicat de presă privind semnarea acordului de parteneriat dintre Autoritatea Electorală Permanentă și Uniunea Studenților din România

       

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a încheiat astăzi, 18 august 2020, un acord de parteneriat cu Uniunea Studenților din România. Acordul a fost semnat la sediul Autorității de către președintele AEP, Constantin-Florin Mitulețu-Buică și Alexandru Vasile, președintele Uniunii Studenților din România.

Principalele prevederi ale acordului vizează realizarea de acțiuni comune, consultări și grupuri de lucru în vederea promovării reciproce în interesul tuturor studenților români atât din țară, cât și din străinătate.

Cele două părți semnatare și-au luat angajamentul să se sprijine reciproc în demersurile de informare a tinerilor cu privire la activitățile și acțiunile din sfera responsabilităților civice, să iniţieze acțiuni și proiecte desfășurate în beneficiul studenților români și să organizeze grupuri de lucru de consultare a studenților cu privire la modificarea legislației electorale.

Totodată, Uniunea Studenților din România și-a afirmat disponibilitatea de a susține AEP în demersurile, activitățile, proiectele și evenimentele acesteia care se încadrează în valorile promovate de către Uniune și care sunt în beneficiul studenților români din țară și din străinătate.

Direcția comunicare

18.08.2020

Comunicat de presă privind proiectul de hotărâre a Gvernului pentru completarea alin. (1) al art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 578/2020 privind stabilirea cheltuielilor necesare pregătirii și desfășurării în bune condiții a alegerilor locale din anul 2020

Comunicat de presă privind proiectul de hotărâre a Gvernului pentru completarea alin. (1) al art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 578/2020 privind stabilirea cheltuielilor necesare pregătirii și desfășurării în bune condiții a alegerilor locale din anul 2020

 

Autoritatea Electorală ermanent (AEP) informează că a elaborat și a lansat în dezbatere publică proiectul de hotărâre a Guvernului pentru completarea alin. (1) al art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 578/2020 privind stabilirea cheltuielilor necesare pregătirii și desfășurării în bune condiții a alegerilor locale din anul 2020, prin care se propune ca decontarea cheltuielilor de transport al președinților birourilor electorale de circumscripţie şi al locțiitorilor acestora din localitatea de domiciliu sau reședință, după caz, precum și în exercitarea atribuțiilor ce le revin, să fie suportată din bugetul propriu al municipiilor, orașelor, comunelor și sectoarelor municipiului București.

Proiectul de act normativ a fost publicat pe site-ul www.roaep.ro la data de 14.08.2020 și poate fi consultat la secțiunea Legislaţie electorală – Transparenţă decizională.

Observaţiile şi propunerile privind proiectul de act normativ menţionat pot fi transmise la adresa de e-mail departamentul.legislativ@roaep.ro până la data de 21 august 2020.

Direcția comunicare

14.08.2020

Comunicat de presă referitor la clarificarea unor aspecte privind înregistrarea candidaturilor la alegerile locale din data de 27 septembrie 2020

Comunicat de presă referitor la clarificarea unor aspecte privind înregistrarea candidaturilor la alegerile locale din data de 27 septembrie 2020

 

Având în vedere anumite informaţii vehiculate în spaţiul public privind înregistrarea candidaturilor la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din data de 27 septembrie 2020, Autoritatea Electorală Permanentă precizează următoarele:

1. În conformitate cu dispoziţiile art. 4 din Legea nr. 84/2020 privind prelungirea mandatelor autorităților administrației publice locale și pentru modificarea art. 151 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, care instituie o derogare de la prevederile art. 51 alin. (5) din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, la alegerile locale din acest an, lista susţinătorilor, care însoţeşte dosarul de candidatură, va fi depusă într-un singur exemplar, fără a mai fi necesară prezentarea unei copii a listei susţinătorilor.

2. Modelul declaraţiei CNSAS care se regăseşte pe pagina de Internet a Autorităţii Electorale Permanente este cel prevăzut de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității, aprobată, cu modificări şi completări, prin Legea nr. 293/2008, cu modificările şi completările şi completările ulterioare.
În mod corect, modelul declaraţiei CNSAS nu cuprinde nicio referire cu privire la luarea la cunoștință despre prevederile art. 5 alin. (6) din ordonanța de urgență, întrucât prevederile în cauză au fost abrogate prin pct. 13 din Legea nr. 293/2008 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității.

3. Documentele pe care trebuie să le conţină dosarul de candidatură la alegerile locale sunt cele expres prevăzute de art. 47 din Legea nr. 115/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
Arătăm că opisurile menţionate de Hotărârea Autorităţii Electorale Permanente nr. 2/2020 privind aprobarea metodologiei depunerii dosarelor de candidatură și a listelor de susținători la alegerile locale din anul 2020 sunt elemente ajutătoare, menirea acestora fiind de a veni în sprijinul competitorilor electorali la întocmirea dosarelor de candidatură, respectiv a birourilor electorale de circumscripţie la analizarea dosarelor depuse.

 

Direcția comunicare

 

12.08.2020