Comunicat de presă referitor la elaborarea de către AEP a broșurii privind instrucțiunile și reglementările privind alegerile parlamentare din anul 2020

Comunicat de presă referitor la elaborarea de către AEP a broșurii privind instrucțiunile și reglementările privind alegerile parlamentare din anul 2020

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) aduce la cunoștința publicului realizarea broșurii cu titlul Instrucțiuni și reglementări privind alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2020, care conține atât Ghidul birourilor electorale ale secțiilor de votare din țară, cât și legislația electorală în bază căreia a fost conceput întreg materialul.

Broșura a fost concepută ca un instrument de lucru care să sprijine activitatea desfășurată de către membrii birourilor electorale ale secțiilor de votare în preziua votării, în ziua votării și până la momentul predării materialelor electorale către biroul electoral ierarhic superior.

În cadrul materialului sus-amintit o atenție deosebită a fost acordată regulilor privind protecția sanitară a participanților la procesul electoral în contextul pandemiei de COVID – 19.        Broșura Instrucțiuni și reglementări privind alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2020 a fost publicată pe pagina de Internet a instituției și poate fi  consultată la linkul următor:https://www.roaep.ro/instruire/wp-content/uploads/2020/11/001-112%20Instructiuni%20si%20reglementari%20BT.pdf 

 

Direcția comunicare

24.11.2020

 

 

Comunicat de presӑ privind participarea Autorității Electorale Permanente la webinarul « Managementul alegerilor în timpul pandemiei COVID-19: lecții valoroase învățate și perspective viitoare » , organizat de Asociația Mondială a Organismelor Electorale, Biroul pentru Alegeri din Fiji și Comisia Națională Electorală a Republicii Coreea

Comunicat de presӑ privind participarea Autorității Electorale Permanente la webinarul « Managementul alegerilor în timpul pandemiei COVID-19: lecții valoroase învățate și perspective viitoare » , organizat de Asociația Mondială a Organismelor Electorale, Biroul pentru Alegeri din Fiji și Comisia Națională Electorală a Republicii Coreea

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) participă astӑzi, 23 noiembrie 2020, la webinarul Managementul alegerilor în timpul pandemiei COVID-19: lecții valoroase învățate și perspective viitoare, organizat de Asociația Mondială a Organismelor Electorale, Biroul pentru Alegeri din Fiji și Comisia Națională Electorală a Republicii Coreea.

Sesiunea online reuneşte specialiști și practicieni în domeniul electoral și are ca scop facilitarea dialogului și a schimbului de bune practici referitoare la organizarea și desfășurarea proceselor electorale în timpul pandemiei de COVID-19.

AEP este reprezentatӑ ȋn cadrul evenimentului online de directorul Direcției comunicare din cadrul Departamentului cooperare internaționalӑ, Ion-Mincu Rӑdulescu.

Scopul acestui webinar este de a promova schimbul de perspective și opinii cu privire la organizarea de procese electorale ȋn timpul pandemiei de COVID-19 și de a consolida cooperarea între membrii Asociației Mondiale a Organismelor Electorale și organismele de management electoral din Oceania.

În cadrul evenimentului se discutӑ, de asemenea, planurile și agenda pentru anul 2021 ȋn ceea ce privește capacitatea organismelor cu responsabilitӑți ȋn domeniul alegerilor de conștientizare a problemelor apărute și abilitatea acestora de a se adapta în mod continuu la schimbӑri.

Direcția comunicare

23.11.2020

Comunicat de presӑ privind participarea Autoritӑții Electorale Permanente la cursul online cu tema « Înregistrarea alegӑtorilor », organizat de Institutul Internațional pentru Democrație și Management Electoral din cadrul Comisiei Electorale a Indiei, ȋn perioada 23-27 noiembrie 2020

Comunicat de presӑ privind participarea Autoritӑții Electorale Permanente la cursul online cu tema « Înregistrarea alegӑtorilor », organizat de Institutul Internațional pentru Democrație și Management Electoral din cadrul Comisiei Electorale a Indiei, ȋn perioada 23-27 noiembrie 2020

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) participă, ȋn perioada 23-27 noiembrie 2020, la cursul online cu tema Înregistrarea alegӑtorilor, organizat de Institutul Internațional pentru Democrație și Management Electoral din cadrul Comisiei Electorale a Indiei.

AEP este reprezentatӑ de Gabriel Dica, directorul Directia dezvoltare software si aplicatii, din  cadrul Departamentului informatizarea proceselor electorale, care va prezenta experiența României ȋn ceea ce privește Registrul electoral.

Cursul online are ca scop consolidarea capacității administrative a participanților și acumularea de cunoștințe ȋn domeniu. Totodatӑ, evenimentul reprezintӑ o platformӑ favorabilӑ pentru schimbul de experiențӑ și expertizӑ ȋn domeniul electoral.

Potrivit Agendei, principalele teme de dezbatere sunt urmӑtoarele:

  • introducere în domeniul înregistrӑrii alegătorilor;
  • planificarea ȋnregistrӑrii alegӑtorilor;
  • logisticӑ și operațiuni;
  • auditul ȋnregistrӑrii alegӑtorilor;
  • rolul IT&C ȋn ȋnregistrarea alegӑtorilor.

Cursul online este dedicat specialiștilor și practicienilor din domeniul managementului electoral  și faciliteazӑ accesul la instrumente și bune practici aferente componentei ȋnregistrӑrii alegӑtorilor.

Direcția comunicare

23.11.2020

Comunicat de presă privind desemnarea operatorilor de calculator ai birourilor electorale pentru votul prin corespondență din țară pentru alegerea Senatului și Camerei Deputaților din anul 2020

Comunicat de presă privind desemnarea operatorilor de calculator ai birourilor electorale pentru votul prin corespondență din țară pentru alegerea Senatului și Camerei Deputaților din anul 2020

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că în data de  21 noiembrie 2020, ora 14:00, la sediul instituției din strada Eugeniu Carada nr. 1, a avut loc, în ședință publică, tragerea la sorți a operatorilor de calculator ai birourilor electorale pentru votul prin corespondență din țară pentru alegerea Senatului și Camerei Deputaților din anul 2020.

Comisia pentru desemnarea operatorilor de calculator ai birourilor electorale pentru votul prin corespondență din țară a fost compusă din următoarele persoane: Mircea Preoțescu, șeful Departamentului coordonarea organismelor electorale, în calitate de președinte, Ovidiu Oproaica, directorul general al Departamentului informatizarea proceselor electorale, în calitate de membru și Radu – Ionuț Bălașa, directorul general al Departamentului coordonarea și monitorizarea activităților în teritoriu, în calitate de membru.

La ședința publică, alături de membrii comisiei pentru desemnarea operatorilor au mai participat și următoarele persoane: Laurențiu Plăeșu – reprezentantul Partidului Alianţa pentru Unirea Românilor în Biroul Electoral Central și Jordi Barrat, membru al delegației Biroului pentru Instituții Democratice și Drepturile Omului al OSCE (OSCE/ODIHR) care efectuează o misiune specială de evaluare a modului de organizare a alegerilor parlamentare din anul 2020.

Precizăm că ședința publică a fost transmisă pe canalul de YouTube al AEP și poate fi vizionată la următorul link: https://www.youtube.com/channel/UCVMKK_34ds9jLXNpM0CLRoA

Rezultatul tragerii la sorți a fost consemnat într-un proces-verbal care poate fi consultat la următorul link: https://www.roaep.ro/instruire/wp-content/uploads/2020/11/Proces%20verbal%20desemnare%20operatori%20BEVC.pdf

Direcția comunicare

21.11.2020     

Comunicat de presă privind rezultatul tragerii la sorți computerizate a președinților birourilor electorale pentru votul prin corespondență și a locțiitorilor acestora, cu ocazia alegerilor parlamentare din data de 6 decembrie 2020

Comunicat de presă privind rezultatul tragerii la sorți computerizate a președinților birourilor electorale pentru votul prin corespondență și a locțiitorilor acestora, cu ocazia alegerilor parlamentare din data de 6 decembrie 2020

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că în data de 21 noiembrie 2020, la sediul Biroului electoral de circumscripție nr. 43 pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în afara ţării din Piața Presei Libere nr. 1, Corp D1, Sala de Marmură, a avut loc, în ședință publică, tragerea la sorți computerizată pentru desemnarea președinților birourilor electorale pentru votul prin corespondență și a locțiitorilor acestora pentru alegerea Senatului și a Camerei Deputaților din data de 6 decembrie 2020.

Rezultatul tragerii la sorți a fost consemnat într-un proces-verbal care poate fi consultat la următorul link: https://www.roaep.ro/instruire/wp-content/uploads/2020/11/2020-11-21_131042%20PV%20afisare%20judet.PDF

Corpul experților electorali este o evidență permanentă a persoanelor care pot deveni președinți ai birourilor electorale ale secțiilor de votare sau locțiitori ai acestora, înființată, gestionată și actualizată de către AEP.

 

Direcția comunicare

21.11.2020

Comunicat de presă privind publicarea în Monitorul Oficial a unor hotărâri ale Autorităţii Electorale Permanente privind alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor

Comunicat de presă privind publicarea în Monitorul Oficial a unor hotărâri ale Autorităţii Electorale Permanente privind alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, trei hotărâri adoptate de instituţia noastră care reglementează diferite aspecte privind alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor.

Prin Hotărârea nr. 23/2020 a fost aprobată, la propunerea Ministerului Afacerilor Externe, procedura de monitorizare video a localurilor secţiilor de votare din străinătate la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor. Astfel, monitorizarea video se va realiza continuu, inclusiv pe durata nopții, începând cu prima zi a votării în străinătate, ora locală 7.00, şi până la încheierea votării, în ziua de duminică.

Prin Hotărârea nr. 24/2020 au fost stabilite unele măsuri pentru buna organizare a alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2020, şi au fost modificate şi completate unele hotărâri ale AEP, raportat la modificările legislative recent intervenite şi la Decizia Biroului Electoral Central nr. 61/2020, precum şi la necesitatea eficientizării procesului electoral.

Prin Hotărârea nr. 25/2020 au fost aprobate Normele metodologice privind organizarea și funcționarea Sistemului informatic de centralizare a datelor din procesele-verbale privind consemnarea rezultatelor votării (SICPV), precum și unele măsuri privind funcționarea aplicației informatice de repartizare și atribuire a mandatelor, la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților.

Prin adoptarea acestei hotărâri s-a urmărit creşterea transparenţei în cadrul operaţiunilor specifice SIMPV şi SICPV.

Astfel, formaţiunile politice care au reprezentanţi în Biroul Electoral Central, precum şi organizaţiile neguvernamentale acreditate să observe alegerile vor putea desemna experţi în tehnologia informaţiei cu drept de vizualizare și de interogare a duplicatelor bazelor de date ale SIMPV și ale SICPV, precum și a jurnalelor mașinilor de pe care funcționează acestea, pe stații de lucru care funcționează la sediul Biroului Electoral Central, asigurate de Serviciul de Telecomunicații Speciale, în condiţiile prevăzute de aceeaşi hotărâre.

În cazul SICPV, Departamentul informatizarea proceselor electorale din cadrul Autorităţii Electorale Permanente va asigura punerea la dispoziția partidelor politice și a organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale care participă la alegeri, precum şi a organizaţiilor neguvernamentale acreditate să observe alegerile a următoarelor:

a) migrații și seederi pentru crearea, respectiv inițializarea bazei de date;

b) cod sursă aplicație client java pentru conectarea perifericelor;

c) cod sursă aplicație web.

În cazul aplicației pentru repartizarea și atribuirea mandatelor de deputat și senator, Departamentul informatizarea proceselor electorale din cadrul Autorităţii Electorale Permanente va asigura punerea codului sursă al acesteia la dispoziția partidelor politice și a organizațiilor cetățenilor aparținând minorităților naționale care participă la alegeri, precum şi a organizaţiilor neguvernamentale acreditate să observe alegerile.

De asemenea, prin grija Departamentului informatizarea proceselor electorale din cadrul Autorității Electorale Permanente, în perioada imediat următoare se vor organiza  prezentări ale modalității de funcționare a  aplicațiilor informatice privind centralizarea rezultatelor votării, repartizarea și atribuirea mandatelor de deputat și senator, la care vor putea participa experţii în tehnologia informaţiei desemnaţi de formaţiunile politice reprezentate în Biroul Electoral Central, precum şi de organizaţiile neguvernamentale acreditate să observe alegerile.

Actele normative menţionate pot fi consultate accesând https://www.roaep.ro/legislatie/alegeri-parlamentare/legislatie-secundara/

Comunicat de presă privind desemnarea operatorilor de calculator ai birourilor electorale pentru votul prin corespondență din țară pentru alegerea Senatului și Camerei Deputaților din anul 2020

Comunicat de presă privind desemnarea operatorilor de calculator ai birourilor electorale pentru votul prin corespondență din țară pentru alegerea Senatului și Camerei Deputaților din anul 2020

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că în data de  21 noiembrie 2020, ora 14:00, va avea loc, la sediul instituției din strada Eugeniu Carada nr. 1, în ședință publică, tragerea la sorți a operatorilor de calculator ai birourilor electorale pentru votul prin corespondență din țară pentru alegerea Senatului și Camerei Deputaților din anul 2020.

Precizăm că ședința publică va fi transmisă pe canalul de YouTube al AEP, accesibil la următorul link: https://www.youtube.com/channel/UCVMKK_34ds9jLXNpM0CLRoA

Desemnarea celor trei operatori de calculator pentru fiecare birou electoral pentru votul prin coresponență din țară se va efectua din rândul operatorilor disponibili din municipiul București, care au obținut cel puțin punctajul minim la sesiunile de examinare practică organizate de AEP, cu sprijinul STS, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut.

Ordinea de prioritate la desemnarea operatorilor de calculator este următoarea:

a) persoanele care au domiciliul în municipiul București;

b) persoanele care au reședința în municipiul București;

c) persoanele care au solicitat desemnarea în municipiul București.

Comisia care va efectua desemnarea operatorilor de calculator ai birourilor electorale pentru votul prin corespondență din țară organizate cu ocazia alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2020 va fi compusă din următoarele persoane din cadrul AEP: Mircea Preoțescu, șeful Departamentului coordonarea organismelor electorale, în calitate de președinte, Ovidiu Oproaica, directorul general al Departamentului informatizarea proceselor electorale, în calitate de membru și Radu – Ionuț Bălașa, directorul general al Departamentului coordonarea și monitorizarea activităților în teritoriu, în calitate de membru.

Direcția comunicare

19.11.2020     

Comunicat de presă privind tragerea la sorți computerizată a președinților birourilor electorale pentru votul prin corespondență și a locțiitorilor acestora, cu ocazia alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din data de 6 decembrie 2020

Comunicat de presă privind tragerea la sorți computerizată a președinților birourilor electorale pentru votul prin corespondență și a locțiitorilor acestora, cu ocazia alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din data de 6 decembrie 2020

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că în data de 21 noiembrie 2020, începând cu ora 12:00, la sediul Biroului electoral de circumscripție nr. 43 pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în afara ţării din Piața Presei Libere nr. 1, Corp D1, Sala de Marmură, va avea loc, în ședință publică, tragerea la sorți computerizată pentru desemnarea președinților birourilor electorale pentru votul prin corespondență și a locțiitorilor acestora pentru alegerea Senatului și a Camerei Deputaților din data de 6 decembrie 2020.

Potrivit legislației în vigoare, președintele biroului electoral pentru votul prin corespondență și locțiitorul acestuia sunt desemnați de către Autoritatea Electorală Permanentă, în ședință publică, anunțată cu 48 de ore înainte, prin tragere la sorți computerizată, organizată pe funcții, dintre persoanele înscrise în corpul experților electorali, pe baza criteriului apropierii domiciliului sau reședinței de sediul biroului electoral pentru votul prin corespondență, precum și pe baza criteriului studiilor absolvite.

Rezultatul tragerii la sorți se consemnează în procese-verbale semnate de reprezentanții AEP și președintele Biroului electoral de circumscripție nr. 43, care se aduc la cunoștință publică prin afișare pe site-ul Autorității, respectiv la sediul Biroului electoral de circumscripție nr. 43 și pe site-ul acestuia.

Corpul experților electorali este o evidență permanentă a persoanelor care pot deveni președinți ai birourilor electorale ale secțiilor de votare sau locțiitori ai acestora, înființată, gestionată și actualizată de către AEP.

 

Direcția comunicare

19.11.2020

Comunicat de presă referitor la informații privind exercitarea dreptului de vot prin corespondență la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din data de 6 decembrie 2020

Comunicat de presă referitor la informații privind exercitarea dreptului de vot prin corespondență la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din data de 6 decembrie 2020

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, până la data de 17 noiembrie 2020, Biroul electoral pentru votul prin corespondență din cadrul Biroului electoral de circumscripție nr. 43 pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în afara țării a înregistrat primirea a 240 de plicuri exterioare care conțin buletinele de vot ale alegătorilor români.           

Precizăm că, din numărul total de plicuri înregistrate, 189 sunt venite din Germania, 14 din Grecia, 32 din Republica Moldova, patru din Luxemburg și unul din Olanda.

Suplimentar acestor plicuri, s-au mai întors patru trimiteri cu servicul EMS (Express Mail Service – curier rapid internațional), nelivrate din cauza adresei necorespunzătoare, o trimitere recomandată, nelivrată din cauza adresei necorespunzătoare și șapte trimiteri recomandate pentru care expeditorii au suportat contravaloarea serviciului.

Reamintim că Instrucțiunile privind exercitarea dreptului de vot prin corespondență la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2020 se găsesc atât în interiorul plicului, cât și pe site-ul www.votstrainatate.ro.

Totodată, AEP a realizat un clip video menit să ilustreze tehnica votării prin corespondență pas cu pas, disponibil la următorul link: https://youtu.be/Y6EaWtAQzAw

Atragem atenția că, potrivit legislației în vigoare, plicul exterior ce conține buletinele de vot și certificatul de alegător trebuie să ajungă la biroul electoral pentru votul prin corespondență, la misiunea diplomatică sau la oficiul consular, după caz, până la data de 3 decembrie 2020.

Având în vedere contextul internațional generat de pandemia de COVID-19, inclusiv frecvența redusă a curselor de transport, pentru o mai bună informare asupra timpilor de circulație a plicului ce urmează a fi returnat către România/reprezentanța diplomatică sau consulară, vă rugăm să consultați site-urile administrațiilor poștale naționale din țara în care vă aflați sau să solicitați aceste informații direct de la un oficiu poștal. Lista paginilor organizațiilor poștale din întreaga lume poate fi accesată aici: https://www.upu.int/en/Universal-Postal-Union/About-UPU/Member-Countries.

Lista țărilor pentru care activitatea de colectare şi distribuire pentru trimiterile de scrisori şi colete poştale a fost suspendată temporar poate fi accesată la acest link:

https://www.posta-romana.ro/a1309/stiri/lista-tarilor-cu-trafic-postal-restrictionat.html

Întrebări, sesizări sau reclamații pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro

 

Direcția comunicare

18.11.2020