AEP: Raport de informare publică – 2013
AEP: Raport de informare publică – 2013
DIRECȚIA COMUNICARE ŞI RELAŢII PUBLICE
R A P O R T
PRIVIND ACCESUL LA INFORMAŢIILE DE INTERES PUBLIC
ÎN ANUL 2013
Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a asigurat în anul 2013 informarea şi comunicarea coerentă cu cetăţenii, organizaţiile neguvernamentale şi mass-media oferind informaţii din oficiu sau la cerere. Accesul liber şi neîngrădit al acestora la informaţiile de interes public s-a derulat în condiţii corespunzătoare, cu respectarea Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificarile şi completările ulterioare şi a Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 123/2002. 1. Informaţii oferite din oficiu Autoritatea Electorală Permanentă a răspuns nevoii de informare a mass- media şi cetăţenilor actualizând periodic pagina de web a instituţiei cu informaţii privind activitatea instituţiei şi date privind alegerile parțiale desfăşurate. De asemenea, în anul 2013 au fost redactate şi transmise către presă un număr de 37 comunicate de presă. Principalele teme abordate în comunicatele de presă au fost:
- derularea alegerilor locale parțiale;
- donațiile primite în campania electorală de candidații independenți și formațiunile politice participante la alegerile locale parțiale;
- rapoartele de venituri și cheltuieli ale competitorilor electorali care au participat cu candidați la alegerile pentru Camera Deputaților și Senat din 9 decembrie 2012;
- rezultatele unui studiu realizat de Autoritatea Electorală Permanentă privind reprezentarea femeilor în Parlamentul României urmărind evoluțiile petrecute în perioada 1990-2012;
- raportul de evaluare a României privind Transparența Finanțării Partidelor Politice adoptat de Grupul Statelor Împotriva Corupției;
- preluarea președinției ACEEEO de către președintele Autorității Electorale Permanente, doamna Ana Maria Pătru;
- controalele efectuate de Autoritatea Electorală Permanentă la nivel național în scopul îndeplinirii activității de instruire și control electoral;
- subvențiile acordate partidelor politice în conformitate cu prevederile Legii nr.334/2006 și ale Hotărârii de Guvern nr.749/2007, cu modificările și completările ulterioare.
2. Informaţii oferite la cerere În cursul anului 2013 s-au înregistrat 755 cereri de informaţii de interes public formulate în temeiul Legii nr. 544/2001. Principalele teme de interes care au făcut obiectul solicitărilor se prezintă astfel:
Solicitări de informaţii de interes public
|
|
1. Numărul total de solicitări înregistrate (scrise), în 2013, departajat pe domenii de interes |
755 |
1. aplicarea legislaţiei electorale |
301 |
2. finanţarea partidelor politice/a campaniei electorale |
47 |
3. funcționarea Registrului electoral |
3 |
4. delimitarea/arondarea secţiilor de votare |
27 |
5. actualizarea/păstrarea listelor electorale |
30 |
6. activitatea A.E.P. |
41 |
7. sistemul electoral şi tipul de scrutin din România |
15 |
8. numărul de voturi obținute de formațiunile politice la diferite scrutine |
21 |
9. Altele |
270 |
2. Numărul total de solicitări înregistrate în 2013 departajat după modalitatea de soluţionare: | |
|
755 |
|
0 |
|
0 |
3. Numărul total de solicitări înregistrate în 2013 departajat după tipul solicitantului (nu include solicitările de informaţii redirecţionate spre soluţionare altor instituţii): | |
a. Numărul de solicitări înregistrate adresate de persoane fizice |
85 |
b. Numărul de solicitări înregistrate adresate de persoane juridice |
492 |
4. Numărul total de solicitări înregistrate în 2013 departajat după modalitatea de adresare a solicitării (nu include solicitările de informaţii redirecţionate spre soluţionare altor instituţii) | |
a. pe suport de hârtie |
65 |
b. pe suport electronic |
690 |
|
3. Reclamaţii administrative şi plângeri în instanţă În anul 2013 nu au fost înregistrate reclamaţii administrative şi nu s-au aflat cauze, formulate în temeiul Legii nr. 544/2001, pe rolul instanţelor de judecată.
Reclamaţii administrative şi plângeri în instanţă |
||
Numărul de reclamaţii administrative la adresa instituţiilor publice în anul 2013 în baza Legii nr.544/2001 | a. rezolvate favorabil reclamantului |
0 |
b. respinse |
0 |
|
c. în curs de soluţionare |
0 |
|
Numărul de plângeri în instanţă la adresa instituţiilor publice în anul 2013 în baza Legii nr.544/2001 | a. rezolvate favorabil reclamantului |
0 |
b. rezolvate în favoarea instituţiei |
0 |
|
c. pe rol |
0 |
4. Pagina de web Secțiunile site-ului Autorităţii au fost constant actualizate cu informații privind activitatea instituției – știri, comunicate de presă, campanii active, fotografii și alte date relevante.